رئیس سابق مرکز پژوهش ها گفت: اگر می خواستم از طریق آقای لاریجانی به جایی برسم، رسیده‌ام.

به گزارش مرور نیوز، کاظم جلالی رئیس سابق مرکز پژوهش ها در مراسم معارفه سرپرست این مرکز که امروز برگزار شد، اظهار کرد: هر آغازی یک پایانی دارد و دوره نمایندگی من هم پایان رسیده است؛ آنچه انجام شد وظیفه بود و وزن کم کاری‌های من در این دوران بیشتر بود.

او افزود: آقای قاسمی از چهره‌های فاخر ایران هستند و وزرا مشتاق بودند آقای قاسمی از مرکز پژوهش‌ها رفته و به عنوان معاون وزیر و... منصوب شوند

جلالی با تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از دلایل اثرگذاری مجلس حضور شخص آقای لاریجانی است و بخشی اعظم تکاپوی مرکز پژوهش‌ها به دلیل نگاه آقای او به این مرکز بوده است؛ نگاه ویژه آقای لاریجانی به مباحث کارشناسی موجب ارتقاء جایگاه مرکز پژوهش‌ ها شده است و این نکات که عرض می‌کنم برای مداحی نیست، اگر می خواستم از طریق آقای لاریجانی به جایی برسم، رسیده‌ام.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش بودجه مرکز پژوهش‌ها در راستای تحریم های آمریکا گفت: ما از ٩١ به بعد که دوره تحریم آغاز شد شرایط خاصی مخصوصا در بحث بودجه داشتیم که به واسطه آقای لاریجانی بهتر شد.

او ادامه داد: پیش‌تر ساختمان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی فرسوده بود و پس از حادثه پلاسکو به فکر جابجایی افتادیم تا نهایتا ساختمان فعلی را به ما واگذار کردند، ما مانند جنگنده‌ها که وجب به وجب خاکی را تصرف می‌کنند طبقه به طبقه این ساختمان را گرفتیم.

جلالی افزود: یکی از نکات مهمی که در جلسه معارفه بنده در مرکز پژوهش‌ها از سوی رئیس مجلس مطرح شد، بحث ارائه به موقع گزارش‌های مرکز پژوهش ها به مجلس بود که ما با افزایش معاونان پژوهشی این مشکل را حل و برطرف کردیم. همچنین سعی کردیم نوعی ثبات در نیروی انسانی این مرکز ایجاد کنیم، ما در مرکز پژوهش‌ها خدمات می‌خریم، ولی استخدام نداریم؛ مرکز پژوهش‌ها در سال ٩١، ٢٧۶ نیروی انسانی داشت، ولی الان به ٢۵١ نفر تقلیل پیدا کرده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در مرکز پژوهش‌ها  استخدام را قاعده‌ مند کردیم، اضافه کرد: به وضعیت رفاهی و معیشتی کارمندان این مرکز توجه شده است و در همین راستا ١٧٧ واحد آپارتمان ساخته شده و در اختیار همکاران قرار گرفت،  همچنین نظام پرداخت و بیمه سلامت کارمندان این مرکز را هم اصلاح کردیم.

او تصریح کرد: می‌ شود کشور را بدون دعوا اداره کرد و نمونه آن مرکز پژوهش‌هاست، نمی‌خواهم وارد جزئیات اقدامات انجام شده شوم، زیرا اقدامات و کارهای ما مشهود است؛ نخست از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم، زیرا ما بالاترین مدال را از بیانات ایشان با نوع نگاهشان نسبت به مرکز پژوهش‌ها گرفتیم. همچنین از آقای لاریجانی بابت اعتماد و حمایت از مرکز پژوهش‌ها تشکر می‌کنم.