معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: امروز ارتش ما یک ارتش معنویت‌ محور است.

به گزارش مرور نیوز، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ‌ کننده ارتش در حاشیه همایش ملی تعالی فرهنگ دفاعی در جمع خبرنگاران گفت: معنویت یکی از اصلی‌ترین محور‌های فرهنگ دفاعی است که نقشی اساسی در ارتقای توان رزم دارد.

او با بیان این که هر یک از کارکنان نیرو‌های مسلح باید دارای شاخص‌هایی از جمله ایمان، علم، مهارت و آمادگی جسمانی باشد و در این میان نقش معنویت اصلی‌ترین نقش است، بیان کرد: اگر یک نظامی از نظر علم و دانش نظامی، آمادگی جسمانی و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشد، اما به لحاظ معنویت و اعتقاد در سطح پایینی باشد، هیچ‌گاه نخواهد توانست مهارت و دانش خود را پای کار بیاورد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تاکید به این موضوع که اعتقاد و ایمان باعث می‌شود که یک رزمنده همه داشته‌های خود را پای کار بیاورد، گفت: مزدور کسی است که در قبال پولی که دریافت می‌کند شرح وظایفی که برای او تعریف شده را انجام می‌دهد، اما او این شرح وظایف را تا جایی انجام می‌دهد که جانش تهدید نشود؛ اگر گلوله‌ای به سمتش شلیک شود، به دلیل اعتقادی که ندارد حتما جا خالی می‌دهد.

او تصریح کرد: رزمنده‌ای که ایمان و اعتقادش ضعیف باشد مزدور است و نمی‌توان برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور روی مزدور حساب کرد.

سیاری در پایان با بیان این که امروز ارتش ما یک ارتش معنویت‌ محور است خاطر نشان کرد: امروز همه قوانین و مقررات ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارزش‌های انقلاب و دین گرفته شده و میزان توجه به ایمان و اعتقاد در ارتش بسیار بالاست.