تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور قرائت شد.

به گزارش مرور نیوز، علی اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

احمد سالک کاشانی، به وزیر آموزش و پرورش: لزوم رسیدگی به سوء مدیریت دانشگاه فرهنگیان اصفهان که به جای دفاع از ارزش‌های دینی شاهد حذف نیروهای انقلابی و ارزشی در این دانشگاه هستیم.

اصغر سلیمی، به وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم تجدیدنظر در قیمت پایین تعیین شده برای خرید سیب‌زمینی سمیرم.

نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نماینده به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم صدور دستور جهت اجرای دقیق قانون بیمه قالیبافان توسط سازمان تأمین اجتماعی. قاضی‌پور به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: تسریع در پیوند دانشگاه با صنعت در شهرستان ارومیه. به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: تسریع در اختصاص کاغذ به ناشرانی که کتاب به زبان ترکی چاپ می‌کنند.

هاجر چنارانی، به وزیر بهداشت و درمان: ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی شهرستان نیشابور به دانشگاه علوم پزشکی.

محسن بیگلری، به وزیر کشور و صنعت، معدن و تجارت: عدم حل مشکل واردات ۱۰۰ قلم کالا از بازارچه‌های مرزی به رغم وعده های مکرر. به وزیر راه و شهرسازی: علت تأخیر در ساخت جاده بانه به مریوان، سقز به بوکان و سقز به بانه. به رئیس جمهور: علت عدم بازگشایی بازارچه‌های مرزی سیران بند بانه و ده سیف سقز علیرغم وعده‌های مکرر چیست؟

 ولی‌الله نانواکناری به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: با توجه به توافقات انجام شده وزارت راه و شهرسازی چرا پدافند هوایی ارتش از اجرای تعریض جاده بابلسر به بهنمیر جلوگیری می‌کند؟  به وزیر دفاع: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سال رونق تولید و اشتغال، چرا پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در بابلسر از انتقال آب کشاورزی به مزارع مردم جلوگیری می‌نماید؟

سیده فاطمه ذوالقدر، به وزیر صنعت، معدن و تجارت: واردات و تسریع در ترخیص مواد اولیه برای تولیدکنندگان. به وزیر نفت: اقدامات لازم با قید فوریت جهت تخصیص سوخت به صیادان شرق استان هرمزگان.

حسینعلی حاجی دلیگانی به رئیس جمهور: وضعیت آبگرفتگی در شهرهای استان خوزستان زیبنده مردم مظلوم و قهرمان نیست در حالی که در بارش‌های گسترده سال گذشته از غافلگیر شدن دستگاه‌های اجرایی سخن گفته می‌شد توقع بود که از تجربه تلخ خسارات‌های مادی و معنوی که به کشور وارد شد، استفاده نمایید. به وزیر صنعت، معدن و تجارت: اعتماد عمومی نسبت به سامانه فروش اینترنتی خودرو رو به کاهش است. مردم معتقدند این نوع عرضه با تکمیل شدن ظرفیت کاملا صوری بوده و عملا خریداران واقعی نمی‌توانند خرید خودرو انجام دهند.

محمد وحدتی هلان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: علت عدم تحویل خودروهای ثبت‌نام شده در موعد مقرر در صورتی که تحویل فوری با فروش نقدی انجام می‌دهند، چیست؟

شهروز برزگر  به وزیر آموزش و پرورش: ۱۴ مدرسه شهرستان سلماس مشکل اساسی در سیستم گرمایشی دارند. هر چه سریعتر دستور استانداردسازی سیستم حرارتی صادر شود.

سیدمحمدجواد ابطحی به رئیس جمهور: بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی برای سفر یا زندگی ایرانیان در خارج از کشور پیشکش؛ مردم خوزستان و کولبران مرزی را دریابید. قانون تکثیر مدیران و افراد مبتلا به اختلاس و فساد اقتصادی در اطراف جنابعالی است، خواهش می‌کنم نسبت به انهدام این کانون فساد اقدام نمایید. به وزیر راه و شهرسازی: ضروری است به منظور جلوگیری از احتکار مسکن، دریافت مالیات از خانه‌های خالی و کنترل قیمت مسکن و اجاره بها در راه‌اندازی مسکن ملی تسریع نمایید.