سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش مرور نیوز، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین، اظهار کرد: در سه روز آینده این رزمایش بسیار مهم در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این رزمایش از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: اقیانوس هند و دریای عمان از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می‌شوند و کشورهای بسیاری در این مناطق تردد می‌کنند به همین جهت برقراری امنیت در این منطقه مهم و حیاتی است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون ثابت کرده که در جهت ایجاد امنیت آبراه‌های بین‌المللی به‌ویژه در این منطقه کلیدی همواره تلاش کرده است، تاکید کرد: البته این رزمایش هم در جهت تقویت و افزایش امنیت تجارت بین‌المللی در این منطقه برگزار می‌شود.

سردار شکارچی تبادل تجربه میان کشورهای ایران، روسیه و چین را از دیگر اهداف مهم این رزمایش برشمرد و گفت: مقابله با تروریسم و دزدی دریایی هم از دیگر اهداف این رزمایش است.

وی اضافه کرد: هدف دیگر این رزمایش کسب و تبادل تجربه در حوزه عملیات امداد و نجات است که از زمان شروع این رزمایش نیز انجام می‌شود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه پیامدهای امنیتی این رزمایش برای کل جهان خواهد بود، گفت: چراکه ثبات امنیتی را در سطح جهان در پی خواهد داشت.