امام جمعه موقت تهران گفت: به صراحت می گویم که بدحجابی و شل حجابی و بی حجابی نقشه آمریکا برای به فساد کشاندن جوانان است. باید مراقب بود و این مراقبت تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست.

به گزارش مرور نیوز، سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در تجمع بصیرتی ۹ دی در مصلی جمعه بوشهر عنوان کرد: اگر حماسه 9 دی نبود شیطنت ها ادامه داشت، آن زمان در سراسر کشور یک شعار جلوه برجسته ای داشت، "اینهمه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده" این شعار آن روز و شعار امروز بیعت با ولایت است. 

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند هنوز مطالب فراوانی هست که در خصوص فتنه ۸۸ گفته نشده، اما همین مطالب گفته شده هم نشان دهنده خواب هایی که دشمنان برای انقلاب دیده بودند و همت مردم برای مقابله با آن است.

* دشمنی که امروز در برابر اسلام شمشیر را از رو کشیده است، آمریکا است 

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: دشمنی که امروز در برابر اسلام شمشیر را از رو کشیده است، آمریکا است که در این ۴۰ سال دشمنی خود را علنی کرده و ملت ایران و بوشهری های عزیز با سوابق افتخار آمیز و داشتن رئیسعلی ها و شهدای شجاع و انقلابی چون شهید عاشوری که از نسل مبارز هستند در برابر این دشمن ایستاده اند. 

خاتمی خاطرنشان کرد: هر چه شیطنت آمریکا بیشتر می شود مشت های شما گره کرده تر و فریاد شما رساتر است.

وی اظهار کرد: امروز آمریکا در عرصه های خارجی و داخلی به جنگ ملت ایران آمده است. در عرصه خارجی تمام تلاش آمریکا این است که چراغ مقاومت را در منطقه خاموش کند. 

امام جمعه موقت تهران افزود: اما در عرصه داخلی توطئه آمریکا دقیقا توطئه براندازی است، تا قبل از این آمریکایی ها تصریح نمی کردند که در پی براندازی هستند اما امروز با وقاحت می گویند که در پی براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند؛ من این را به صراحت می گویم که آنها نمی توانند چون نظام انقلابی ایران بنایی محکم و مستحکم با ستون های پولادین از عنایات خدا، وجود رهبری، مردم وفادار و نیروهای مسلح است.

* مشکلات تمام خواهد شد اما روسیاهی به ذغال هایی که ناامیدی پمپاژ کردند باقی خواهد ماند

سید احمد خاتمی عنوان کرد: آنچه دشمنان در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی تبلیغ می کنند بدانید که از بن بی اساس است و این نظام یک شجره طیبه و مستحکم و استوار است. می پرسند مشکلات چه خواهد شد؟ من به صراحت می گویم که مشکلات تمام خواهد شد اما روسیاهی به ذغال هایی که ناامیدی پمپاژ کردند باقی خواهد ماند. 

* همه توطئه های آمریکا شکست خورده است

وی یادآور شد: همه توطئه های آمریکا شکست خورده است، توطئه اول برای براندازی نظام اسلامی تضعیف مبانی اعتقادی است و شبکه های ماهواره ای بیگانه و فضای مجازی در این باره بسیج شده و اعتقادات جوانان را هدف قرار داده اند. 

امام جمعه موقت تهران گفت: توطئه دوم تضعیف ارزش ها است، مقام معظم رهبری فرمودند که بعضی ها اصرار دارند نمادهای انقلاب را بزدایند و ارزش بالای شهدا را کمرنگع کنند. زمانی زمزمه بود که در بعضی از شهرها نام شهدا را برمی دارند که تحقیقا کار دشمن بوده است. 

خاتمی تصریح کرد: یک طرفدار انقلاب با شهیدان درگیر نمی شود بلکه ضدانقلاب است که خود را رودرروی شهیدان می بیند. می خواهند کاری کنند که جهاد دیگر یک ارزش نباشد و سابقه رزمندگی پرافتخار نباشد. این نقشه دشمن است و چه بسا با چند واسطه و توسط کسانی که خود را در داخل می بینند انجام شود.

وی ادامه داد: توطئه سوم تزریق ناامیدی است و طوری وانمود می کنند که انگار فرداست که نظام آسیب می بیند. می گویند نظام در شیب سقوط است در حالی که آمریکا در منطقه رو به سقوط است و نظام به فضل خداوند توانمند به راه خود ادامه می دهد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: مشکلات و گرانی های طاقت فرسا هست، برخی از اینها ناشی از بی تدبیری ها و برخی از نقشه دشمن است. من به دشمن می گویم که ملت ایران، ملت خسته شدن نیست بلکه به لطف و عنایت خدا دشمن را خسته خواهد کرد. 

سید احمد خاتمی تاکید کرد: به دوستان انقلاب با هر گرایشی می گویم بدانند که دمیدن در ناامیدی بازی در میدان دشمنان است. همه مراقب باشیم که در میدان دشمن بازی نکنیم. 

وی خاطرنشان کرد: توطئه چهارم تزریق دروغ، خیانت، بی اعتمادی در نظام اسلامی و به مسئولان نظام است. دشمن می خواهد کاری کند که دیگر هیچ اعتمادی در این کشور نباشد. در فضای مجازی آلوده فحاشی موج می زند. بعضی ها پلاس فضای مجازی هستند و کارشان اهانت است و اهانت آنها مرزی هم نمی شناسد. 

امام جمعه موقت تهران گفت: ما به مردم می گوییم اعتماد داشته باشند اما اعتماد یک امر دستوری نیست. پس مسئولان مراقب حرف ها و وعده هایشان باشند، چرا که خلف وعده و دروغ از سوی یک مسئول بدتر است. 

خاتمی بیان کرد: توطئه پنجم دشمن شکستن ابهت ستون خیمه انقلاب که همانا ولایت است. ولایتی که ۴۰ سال نظام را با عزت در مقابل دشمنان حفظ کرده است.

وی اضافه کرد: توطئه ششم گسترش فساد در جامعه است. یکی از نقاط تمرکز آمریکا گسترش لاابالی گری و فساد است، به صراحت می گویم که بدحجابی و شل حجابی و بی حجابی نقشه آمریکا برای به فساد کشاندن جوانان است. باید مراقب بود و این مراقبت تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست. 

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: هفتمین توطئه دشمن کنار کشیدن مردم از انقلاب است. فشاری که در عرصه اقتصادی بر مردم وارد می شود بخشی از این توطئه است اما مردم خوب می دانند که استقلال داشتن و سربلند زندگی کردن هزینه دارد. 

* عوامل و ایادی روح الله زم، در داخل شناسایی و به مردم معرفی شوند

سید احمد خاتمی یادآور شد: از جلوه های حضور مردم انتخابات است لذا باید اصل حضور را جدی گرفت. برخی می گویند که در انتخابات شرکت نمی کنیم؟ چرا؟ یعنی به سرنوشت و عزت کشورتان بها نمی دهید؟ هر رای که در صندوق ریخته می شود یک آری دیگر به انقلاب است. پس همه خود را برای حضور باشکوه پای صندوق های رای آماده کنند.

وی تصریح کرد: توطئه بعدی نفوذ در مراکز تصمیم گیری است، همین جا از مقامات مسئول می خواهم عوامل و ایادی روح الله زم، این خائن فرهنگی را از داخل شناسایی و به مردم معرفی کنند. مجلس یکی از آن جاهای مهم است، مراقب باشید. شورای نگهبان کف صلاحیت را تایید می کند اما مردم سقف صلاحیت را، پس نماینده ای را انتخاب کنید که از جان انقلابی و ضداستکباری باشد و مدرس وار جلوی بیگانگان بایستد.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: آخرین نکته اینکه توطئه ی همیشه دشمن تشدید اختلافات است، زیر پرچم ولایت قرار بگیریم و سلیقه های شخصی همدیگر را تحمل کنیم  زیرا مسئله وحدت برای ما یک اصل است.