سفارت کشورمان در بغداد طی بیانه ای نسبت به حمله شب گذشته آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی واکنش نشان داد.

به گزارش مرور نیوز، سفارت کشورمان در بغداد طی بیانه ای نسبت به حمله شب گذشته آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«ارتش بی‌ رحم آمریکا شب گذشته علیه مقر‌های نیرو‌های الحشد الشعبی حملات هوایی انجام داد که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر از فرزندان ملت دوست و برادر عراق منجر شد.

این حملات آمریکا علیه الحشد الشعبی به عنوان بخشی از نیرو‌های نظامی رسمی و قانونی عراق، نقض آشکار حاکمیت ملی عراق و اقدامی در چارچوب دخالت‌های آمریکا در امور داخلی کشور‌های منطقه - به بهانه اتهام‌های واهی – با هدف تضمین منافع رژیم صهیونیستی است.

اما جهانیان به خوبی از نقش نیرو‌های الحشد الشعبی در شکست گروه تروریستی داعش در عراق آگاهند و می‌دانند که نیرو‌های نظامی آمریکا در منطقه – از طریق این اقدامات – تنها به دنبال اهداف سلطه‌جویانه و استکباری خود است.

در حالی که آمریکا در عراق دخالت می‌کند، مقامات مسئول ارشد دولت آمریکا که خود قانون را نقض می‌کنند، از جمله وزیر خارجه آن – با خدعه و دورویی- عدم دخالت سایر کشور‌ها در امور داخلی عراق را خواستار می‌شوند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت به ملت بزرگ عراق به ویژه خانواده‌های شهدای الحشد الشعبی در جریان بمباران‌های اخیر، به شدت این تجاوز جنایتکارانه آمریکا را محکوم و تاکید می‌کند که تداوم دخالت‌های دولت آمریکا در امور داخلی عراق و منطقه و تلاش آن برای تفرقه‌افکنی و اختلاف میان کشور‌های منطقه، دلیل اصلی بی‌ثباتی در این کشور‌ها و رنج‌های آنهاست.»