فرمانده سپاه پاسداران گفت: ما طبق فرمایشات رهبرمان به هیچ جنگی دامن نمی‌زنیم اما هشدار می‌دهیم به اندازه شکست دادن چندباره آنها ما قدرتمندیم و نگران هم نیستیم. ما در دوران دفاع مقدس در مقابل همه دنیا ایستادیم و سرافراز بیرون آمدیم امروز که دیگر در اوج قدرتیم.

به گزارش مرور نیوز،  سردار حسین سلامی ، فرمانده سپاه پاسداران صبح امروز پنجشنبه ۱۲ دی در همایش طلاییه داران امنیت و خدمات در اهواز گفت: همه شهرهای خوزستان در ایام هشت سال دفاع مقدس جلوه‌گاه ایران بزرگ اسلامی شده بود، مردم خوزستان نشان دادند می‌توان در مقابل همه شیاطین عالم ایستاد و پیروز شد.

وی افزود: ایران در پرتو ولایت و ایمن الهی در مقابل هیچ دشمنی زانو نمی‌زند و تسلیم نمی‌شود. ایران با پشتوانه مردم ولایتمدار توان غلبه بر هر دشمنی نه تنها در ایران بلکه برای رهایی هر مسلمان تحت ظلم مستکبران را داراست.

سلامی بیان کرد: ما را در مقابل انواع تحریم‌های اقتصادی جهانی برای وادار کردن به تسلیم به کار گرفتند اما این بار هم ملت با هدایت‌های الهی و با تدبیر مقام معظم رهبری در مقابل این تحریم‌ها ایستادند.

فرمانده سپاه پاسداران عنوان کرد: این تحریم‌های شدید اگر در مقابل هر کشوری اعمال می‌شد، قطعاً فرو می‌ریخت اما ایران اسلامی به‌واسطه بصیرت ملتش با هدایت رهبرش در مقابل این تحریم‌ها با اتکا به توان نیروهای دانشمند داخلی ایستاده است و تهدید را تبدیل به فرصت کرد.

* تحریم، استعدادهای ما را شکوفا کرد

سردار سلامی تصریح کرد: تحریم ، استعدادهای ما را شکوفا کرد، پدیده‌های شگفت‌انگیزی از استعداد متولد شد؛ مانند هواپیماهای بدون سرنشینی که می‌توانند هزاران کیلومتر دورتر با دقت بالا هدف را منهدم کرده و برگردند. ما موشک‌های بالاستیکی ساختیم با سرعت چند برابر صوت، شناورهایی ساختم که قادر به اندام هدف با بیشترین دقت هستند، پدافند چابک، دقیق‌تر، پرتحرک و مدرن‌تر از بیشتر کشورهای جهان را تولید کردیم بدون آنکه به هیچ کشوری نیاز داشته باشیم.

وی اظهار کرد: پالایشگاه‌ها را خودمان ساختیم و امروز دشمنی که به دنبال استفاده از ابزار بنزین برای ضربه زدن بود، حالا با قدرت فنی ما روبرو شده است.

سردار سلامی گفت: ما استراتژی‌ها دشمن را شکست دادیم، می‌خواستند ما را با فقر، هدف قرار دهند اما ما با هر چیزی که بخواهد به ما ضربه بزنند می‌جنگیم. سه عنصر امام، ملت و اسلام، سه ضلع قدرت ما در برابر دشمن است. دشمن در عراق ناکام می‌شوند و این ناکامی را به ما نسبت می‌دهند. ما در امور داخلی هیچ کشوری دخالتی نداریم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: وقتی آمریکا نیروهای حشد شعبی را در داخل خود عراق مورد هدف قرار می‌دهد، مسلماً با واکنش مردم عراق روبرو می‌شود.

* ما به هیچ جنگی دامن نمی‌زنیم

سردار سلامی بیان کرد: ما طبق فرمایشات رهبرمان به هیچ جنگی دامن نمی‌زنیم اما هشدار می‌دهیم به اندازه شکست دادن چندباره آنها ما قدرتمندیم و نگران هم نیستیم. ما در دوران دفاع مقدس در مقابل همه دنیا ایستادیم و سرافراز بیرون آمدیم امروز که دیگر در اوج قدرتیم.

وی تأکید کرد: همان‌گونه که در سیل، خوزستان همه ایران شد امروز هم خوزستان همه ایران است، قلب ایران است.