رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بسیج بیشترین نقش را در ارتقای امنیت و فرهنگ و اقتصاد در انقلاب اسلامی داشته و امروز تنها مسخه نجات در برابر تهدیدات است.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جشنواره مالک اشتر بسیج با اشاره به راهپیمایی پرشکوه روز اربعین گفت: در اربعین مانور با عظمت عاشقان اباعبدالله(ع) به زیبایی به نمایش گذاشته شد و این نمادی برای وحدت مسلمانان بود و جا دارد از مردم عراق بواسطه پذیرایی و ارتش و پلیس و حشدالشعبی که امنیت بی‌نظیری را در این سرزمین پر از ناامنی برای زائران فراهم کردند، تشکر کنیم.

سردار باقری در ادامه خاطر نشان کرد:بسیج بیشترین نقش را در ارتقای امنیت و فرهنگ و اقتصاد  در انقلاب اسلامی داشته است و شهدای مدافع حرم هرکدام در بسیج عضویت داشتند و خودشان به صورت خود جوش برای ارتقای امنیت انقلاب اسلامی پیشقدم شدند. نام بسیج با مقاومت عجین شده و تنها نسخه نجات بخش در برابر تهدیدات است.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان گفت: اصول پنج گانه‌ ای که رهبری درباره بسیج فرمودند تبدیل به منشور بسیج خواهد شد و بسیجیان بعنوان دستورالعمل آن را اجرا خواهند کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بسیج همواره در مسیر خواست رهبری و رشد و تعالی کشور بوده و امروز ایران اسلامی به بسیج تبدیل شده که باید به حرکت در این مسیر شتاب دهیم. رشد کمی بسیج و اعلام 25میلیون نفر عضو بسیج نیز جای شکرگزاری دارد. اما کمیت بسیج به هیچ وجه نباید مانعی برای ارتقای کیفی و معنوی آحاد بسیج شود.

وی تاکید کرد: حوزه خواهران در بسیج نیز باید به اندازه حوزه برادران مد نظر قرار بگیرد و ما هرساله باید در شاخص‌های علمی بسیج شاهد رشد باشیم. همچنین باید مراقبت کنیم تا مسجد بعنوان پایگاه مهم بسیج و یادگیری معارف جایگاه اصلی را حفظ کند و ایجاد اقشار نباید این نقش مسجد را کاهش دهد.