رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اگر کشور ما امنیت آفرین و در امان است، به خاطر شهدا است. اگر شهدا نبودند، ما نمی‌توانستیم در جامعه در امنیت زندگی کنیم.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان پایور و وظیفه مرکز آموزش ۰۲ شهید انشائی نیروی زمینی ارتش گفت: سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی که سید الشهدای مدافع حرم بود به همراه همرزمانش به شکلی ناجوانمردانه به دست جنایتکاران آمریکایی به شهادت رسیدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: برابر روایات، بعد از انبیاء و علمائی که جانشینان انبیاء محسوب می‌شوند هیچ کس در پیشگاه خداوند عزیزتر از شهداء نیست و خداوند این سه گروه را شفاعت کنندگان برتر در آخرت قرارداده است. قرآن کریم می‌فرماید نه تنها مجاز نیستید شهداء را مرده بپندارید بلکه مجاز نیستید حتی فکر مرده بودن آن‌ها را هم به خود راه دهید چرا که آن‌ها همیشه زنده و جاودان هستند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران و عراق در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی در بغداد، گفت: همه کشور‌های اسلامی و حتی در برخی از کشور‌های غیر اسلامی شهدا مورد عزت و احترام وصف ناپذیر قرار گرفتند.

او با اشاره به آثار و برکات بیشمار خون پاک شهدا در وحدت آفرینی و شستن آلودگی‌های فکری و فرهنگی جامعه گفت: مطمئن باشید که باران رحمت خون پاک شهدا، آلودگی وجود آمریکایی‌ها در منظقه شستشوا خواهد داد. ما در آینده نه چندان دور، منطقه غرب آسیای بدون زباله‌های آمریکایی را تجربه خواهیم کرد. دیگر بوی تعفن آمریکایی‌ها را در کشور‌های های اسلامی تحمل نخواهیم کرد باذن الله به جای آنان عطر شهیدان همه جا را فرا خواهد گرفت.

حجت الاسلام محمدحسنی با هشدار به آمریکایی‌ها برای خروج زودهنگام از منطقه غرب آسیا، تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها خودشان از منطقه خارج نشوند، باید کارگاه‌های تابوت سازی خود را بیش از شرکت‌های هواپیماسازی فعال کنند، چون از این پس تابوت است که باید از کشور‌های اسلامی مورد اشغال استکبار جهانی به آمریکا منتقل شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: آمریکایی‌ها اشغالگر هستند و امت اسلامی جز کشتن و اخراج ذلت بار آنان راه دیگری ندارد. این راه را شهدا بروی ما باز کرده اند، درود به شرف خانواده‌هایی که چنین شهدایی را تربیت کردند.

نماینده ولی فقیه در ارتش خطاب به همه مردم و امت اسلامی یادآور شد: اینک نوبت من و شما است که پرچم‌های شهدا را به دوش بگیریم و راه شان را منطقی؛ شجاعانه و بصیرتمندانه ادامه دهیم تا جایی که منطقه از وجود آمریکایی ها، اسرائیلی‌های خبیث‌تر از شیطان پاک شود.

او با اشاره به دلایل عزت و منزلت بالای شهدا در پیشگاه خداوند گفت: وحدت جلوه‌ای رحمانی و اختلاف نشانه‌ای شیطانی است. شهدا، چون عناصر رحمانی و الهی هستند، همیشه عامل وحدت مردم هستند. شیاطین بین مردم ایران و عراق ایجاد فتنه کردند، اما شعار شهید سلیمانی این بود که (ایرا والعراق لایمکن الفراق) یعنی بین ایران و عراق امکان فراق و جدایی وجود ندارند. خون پاک همه شهدای ما از جمله شهدای اخیر باعث شد وحدت بین دو ملت و بین ملت خودمان مستحکم‌تر شود.

حجت الاسلام محمدحسنی با اشاره به اعتراضات مردم در آبان ۹۸ که فتنه گران باعث اختلاف بین مردم و آغاز اغتشاشات شدند، گفت: خون پاک شهید سلیمانی و همرزمانش باعث یکی شدن دل‌ها و آمدن وحدت به جای اختلاف و جدایی شد. کسانی که نعمت وحدت را به مردم هدیه می‌کنند در نزد خداوند عزیز هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به آثار و برکات شهدا برای جامعه یادآور شد: شهدا امنیت را که اولین نیاز جوامع بشری است را به مردم هدیه می‌کنند. خداوند امنیت آفرینان را عزیز می‌داند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه شهدا معنویت آفرین هستند، بیان کرد: کار شهدا جهت نمایی به سمت خداوند است. شهدا مانند قبله نمایی هستند که حضرت حق را به ما نشان می‌دهند و ما را راهنمایی می‌کنند.

او شهدا را عزت آفرین دانست و ادامه داد: اگر کشور ما امنیت آفرین و در امان است، به خاطر شهدا است. اگر شهدا نبودند، ما نمی‌توانستیم در جامعه در امنیت زندگی کنیم. اگر امروز از نعمت امنیت برخوردار هستیم، به خاطر خون پاک شهدا است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی بصیرت آفرینی را از ویژگی شهدا برشمرد و گفت: بسیاری از مردم که طیف زیادی از آنان نوجوان و جوانان هستند، به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویا در دانشگاه درس سیاست ورزی را فرا گرفته اند. این بصیرت از ایثار و فداکاری این شهیدان والامقام به دست آمده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه رشادت از ویژگی‌های بارز شهدا است، افزود: شرط حفظ دفاع از کشور و حفظ آبروی ملی و دینی، جهاد و شهادت شجاعانه است. شهدا کانون و مرکز صدور شجاعت هستند و شجاعت را به جامعه تزریق می‌کنند. به طور فطری همه ما انسان‌های شجاع و نترس را دوست داریم. این لطف خداوند به شهدا است که رشادت دارند و در اوج ایثارگری جانفشانی می‌کنند.

او شهدا را ظرفیت آفرین دانست و افزود: قبل از شهدای انقلاب و دفاع مقدس، دنیا ما ار به حساب نمی‌آورد چرا که می‌گفتند این مردم "تو سری خور" هستند و آمریکایی‌ها هر کاری می‌خواستند انجام می‌دادند. این توهین آمریکایی‌ها به ملت ما بود، اما شهدا ثابت کردند ما ظرفیت بالایی داریم و مردم ما باید ارزش خود را بدانند. امروز این ظرفیت در ایران، عراق، سوریه، لبنان، عراق، یمن، فلسطین، آزادی خواهان بحرین، پاکستان، هندوستان و حتی در آمریکا هم دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین شهدا را فتح آفرین و اقتدارآفرین عنوان کرد و گفت: این شهدا بودند که رژیم بعث را از ایران خارج کردند و خرمشهر را با خون خود از لوث وجود بعثی‌ها پاک کردند. شهدا وسیله پیروزی دین خداوند هستند. اگر شهدا عزیز هستند به خاطر این است که اقتدار آفرین هستند. امروز جهان اسلام از اقتدار فوق العاده‌ای برخوردار است. شهدا با اهدای خون پاک خود موجب اقتدار دین اسلام شدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه شهداء مسئولیت آفرین هستند، خاطرنشان کرد: خون شهید نمی‌گذارد افراد بی مسئولیت بمانند. احساس تکلیف، در برابر کشور، ملت، مکتب، ناموس و ارزش‌ها از سوی شهدا در نهاد انسان‌ها احیاء می‌شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش طهارت آفرینی ار از ویژگی‌های شهدا دانست و ادامه داد: گاهی از نظر فرهنگی، سیاسی و احتماعی جامعه به مسائل فکری، فرهنگی و سیاسی آلوده می‌شود، اما شهیدان مانند باران پاک نهاد هستند که همه آلودگی‌های جامعه را می‌برند. امروزه فضای جامعه نورانی و پاک است و ما نفس معنوی می‌کشیم که این از برکت خون شهیدان است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی با بیان اینکه شهدا غیرت آفرین هستند، خاطر نشان کرد: انسان غیور هرگز زیر بار ظلم، ستم و تجاوز نمی‌رود. ملت عراق همانی ملتی است که تا چند روز پیش تفاهم نامه امنیتی و نظامی را با آمریکا بسته بود. همان‌هایی که در عراق از هم فاصله گرفته بودند و اختلاف داشتند، از برکت خون شهید سلیمانی و المهندس یک صدا شدند و اعلام کردند که آمریکایی‌ها باید از این کشور خارج شوند. این روحیه معجزه آسا از برکت خون شهدا بود.