فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: باید ایمنی پروازها مورد توجه قرار گیرد و تنها فردی که بر موضوع ایمنی پرواز تاکید کردند مقام معظم رهبری بودند، ایشان تاکید فرمودند برای پیشگیری از اینگونه اتفاقات باید کارشناسان فکر و اندیشه کنند.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم رونمایی از نقشه‌های بومی هوانوردی  با اشاره به حوادث چند وقت اخیر در کشور، گفت: دی ماه بسیار پر حادثه و پر ماجرایی را پشت سر گذاشتیم که با شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شروع و موجی از اتفاقات پس از آن حادث شد.

او افزود: سال گذشته با شهید سپهبد قاسم سلیمانی چندین مرتبه دیدار داشتیم، این شهید بزرگوار به شهید قجاوند که در سانحه هوایی جان خود را از دست دادند، علاقه وافری داشتند و در مراسمات ایشان که در نیروی هوایی برگزار شد، شرکت کردند.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه شهید سلیمانی به تنهایی سیاستمداری برجسته و یک فرمانده مقتدر و تئوریسین عالی بود، ادامه داد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همچنین در نیروی قدس برای کارکنان نهاجا که در دفاع و پشتیبانی از رزمندگان و مدافعان حرم شرکت داشتند، مراسم بزرگداشتی برگزار کردند و سخنرانی پر مغزی را در تمجید از خلبانان و کارکنان نهاجا و تاثیرگذاری آنان در پیروزی جبهه مقاومت قرائت کردند.

فرمانده نهاجا با اشاره به تشییع با شکوه شهید قاسم سلیمانی و همراهانشان، گفت: شهادت این فرمانده بزرگ جبهه مقاومت و تشییع باشکوه در شهر‌های مختلف اتحاد و همبستگی به یاد ماندنی در سطح کشور ایجاد کرد که موجب ناامیدی دشمنان شد.

او با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراینی و با بیان اینکه باید ایمنی پروازها مورد توجه قرار گیرد، افزود: تنها فردی که بر موضوع ایمنی پرواز تاکید کردند مقام معظم رهبری بودند، ایشان تاکید فرمودند برای پیشگیری از اینگونه اتفاقات باید کارشناسان فکر و اندیشه کنند.

امیر نصیرزاده با اشاره به رونمایی از سامانه نقشه‌های هوانوردی، عنوان کرد: یکی از عوامل تامین ایمنی، چارت‌ها و نشریات هوایی است، که رفع تحریم آن نیز جزو گفتگو‌های برجامی بود که حاصل نشد و در چنین شرایطی کارکنان نخبه نیروی هوایی به فکر افتادند، احساس مسئولیت کردند تا ضمن بخش نظامی، در تامین نقشه‌های هوانوردی در بخش غیرنظامی هم وارد شوند تا سطح ایمنی پرواز ارتقا یابد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: این سامانه مورد تایید گروه پروازی یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی قرار گرفته و امیدواریم تا به عنوان یک محصول دانش بنیان برای تامین نیاز‌های جامعه هوانوردی کشور تولید شود.