امام جمعه موقت یزد پایداری ارزش‌های انقلاب اسلامی را مستلزم ترویج فرهنگ بسیجی در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: حضور بسیج در جامعه به معنای وحدت و مشارکت گسترده عمومی در امور مختلف است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمحمدجواد آیت‌الهی در خطبه‌های 5 آذر ماه نماز جمعه یزد ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که به دست امام خمینی(ره) پایه گذاری شده است.

وی، نقش بسیج از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون را، نقشی اجتناب‌ناپذیر دانست و بیان کرد: تفکر بسیجی یکی از راهکارهای بیمه کردن انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌های شوم دشمنان دین و نظام اسلامی است.

امام جمعه موقت یزد با بیان این که تمام ایام سال، روز و هفته بسیج است، گفت: حضور بسیج در جامعه به معنای حضور تمام اقشار جامعه است.

آیت‌الهی در ادامه با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ بسیجی افزود: مسئولان و دست‌اندرکاران نظام روحیه و تفکر بسیجی را سرلوحه فعالیت و تصمیم گیری‌های خود قرار دهند. روحیه و تفکر بسیجی استقلال کشور را حفظ می‌کند. فرهنگ بسیجی با حقوق‌های نجومی، اختلاس، دودستگی و دشمنی سازگار نیست.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مسئولان نظام نه تنها خود را طلب کار نظام و ملت ایران ندانند، بلکه باید همیشه و همه حال خود خدمتگزار نظام و ملت بدانند.

امام جمعه موقت یزد در ادامه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان گفت: رهبر انقلاب همیشه ترویج فرهنگ بسیج و ارزش‌های انقلاب‌اسلامی را یکی از اولویت‌ها مسئولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی دانسته است.

وی در مورد بحث برجام و تعهدات آمریکا به ایران بیان کرد: مقام معظم رهبری از ابتدا تاکنون مسئله بدعهدی آمریکا را چندین بار به اشکال مختلف بیان کرده است.

آیت‌الهی در پایان سخنان خود ایستادگی در برابر استکبار جهانی را از جمله نشان‌های فرهنگ و روحیه بسیجی عنوان کرد و افزود: بنا به دستور مقام معظم رهبری اگر آمریکا بخواهد در بحث برجام بدعهدی کند، جمهوری اسلامی و ملت ایران عکس العمل قاطعی نشان می‌دهند.