امام جمعه اصفهان با اشاره به دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب، گفت: مردم اصفهان توقع و انتظار دارند همانطور که از صندوق ذخایر ارزی برای بعضی جاها برداشت شد، برای اصفهان هم که واقعا مشکل دارد از این صندوق برداشت شود.

به گزارش مرور نیوز،  سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اصفهان در مصلی بزرگ اصفهان، اظهار کرد: از صدا و سیما و خبرگزاری ها کسی در جلسه با رهبر معظم انقلاب حضور ندارد و فقط از خود دفتر حضور دارند، اما در این جلسه با رهبر معظم انقلاب صحبت های بسیار خوبی عنوان شد. به طور مفصل درباره مشکلات و بحران آب اصفهان صحبت به میان آمد و خود بنده درباره سخت گیری های مالیاتی اصفهان با مقام معظم رهبری صحبت کردم.

وی ادامه داد: به صورت خصوصی و در طول راه مساله ای را با مقام معظم رهبری در میان گذاشتم. آن مساله این بود که مردم اصفهان توقع و انتظار دارند همانطور که از صندوق ذخایر ارزی برای بعضی جاها برداشت شد که البته بسیار بجا و مناسب بود، برای اصفهان هم که واقعا مشکل دارد از این صندوق برداشت شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه قصد نداشتم به این صراحت عنوان کنم، گفت: رهبر معظم انقلاب به من پاسخ دادند این کاری است که دولت باید از من درخواست کند و این طور نیست که من به صلاحدید خودم از صندوق دستور برداشت دهم. بلکه باید  جایی که بنا است اجازه دهیم دولت ضرورت برداشت از صندوق را برای موضوعی تشخیص دهد و بعد از آن من اجازه دهم. آقا کاملا اثبات کردند که این اجازه را می دهند، اگر دولت درخواست کند. برداشت های پیشین از صندوق کار خوبی بود. برای ارومیه هم کار خوبی بود. اما باید برای اصفهان که این همه بحران دارد هم نیاز است از این صندوق کمک گرفته شود.

وی در ارتباط با تمدید 10 ساله تحریم های علیه ایران در شورای آمریکا گفت: این تحریم ها از سال 2006 میلادی شروع شد و امسال به پایان می رسد اما شورای آمریکا با تنها مخالفت یک نفر رای به تمدید 10 ساله این تحریم داده است. آنها هر غلطی می خواهند بکنند. مگر این 10 سال چه غلطی کردند که در 10 سال بعد بکنند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: به گفته مقام معظم رهبری این امر قطعا مخالف با برجام است و جمهوری اسلامی که بنا به شرایطی فعالیت های هسته ای خود را محدود کرده بود با قول شکنی های آمریکا و لغو برجام ساکت نخواهد نشست. این حرف همه بسیجیان و ملت ایران است. مقام معظم رهبری می گویند کاش تحریم ها ادامه پیدا کند تا موجب پیشرفت ملت ایران شود.

طباطبایی نژاد با اشاره به روز بسیج مستضعفان گفت: وقتی پیش از حمله عراق و شروع جنگ تحمیلی امام بزرگوار دستور تشکیل بسیج را دادند کسی نمی داند اگر همین نیروی مردمی نبود در جنگ هشت ساله چه اتفاقی رخ می داد. بسیج باید همچون تاکنون همیشه برجا بماند.

وی با اشاره به درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی افزود: آن روزها که من تازه وارد حوزه شده بودم ایشان درس های حوزه را می گفتند. ایشان همیشه با انقلاب بودند و از یاران با وفای امام بزرگوار و از فقهای ارزشمند عالم اسلام بودند. 

امام جمعه اصفهان گفت: چیزی حدود 20 میلیون نفر در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کردند و آنطور که بعضی فکر می کردند مشکلی پیش خواهد آمد نشد اما بالاخره روز گذشته کام ما را داعشی هایی که می گویند می خواهند به قرآن عمل کنند تلخ کردند. کجای قرآن آمده است که بمب بگذارند و بندگان خدا را بکشند؟ چطور می شود یک نفر یا گروه به اسم اسلام و قرآن در یک مسیر بمب بگذارد وقتی اصلا نمی داند چه کسی از این مسیر عبور می کند؛ کسانی را بکشند که نمی دانند آیا گناهکار هستند یا بی گناه. در همین اروپا هزاران نفر به داعش پیوسته اند. کسانی که ادعای روشن فکری می کنند و خیال می کنند انسانیت را می فهمند. به کوری چشمشان، این راهپیمایی که سراسر عشق و اشک است ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: بعضی در دنیا اعضای بدن انسان را می پرستند و یا مجسمه انسان های مرده و یا گاو و ستارگان را پرستش می کنند. ببینید دسترسی نداشتن به معرفت و پیامبران و امامان تا کجا می تواند انسان ها را به بیراهه ببرد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیات قرآن گفت: تنها مدیر و مدبر جهان هستی خداوند است و اینطور نیست که بعضی فکر می کنند خداوند جهان را آفرید و آن را به دست کس دیگری سپرده است. بلکه هر آن چیزی که در جهان هستی وجود دارد به اجازه و اذن خداوند کار می کند.