وزیر دفاع گفت: وزارت دفاع آماده فعالیت و یاری تولیدکنندگان در حوزه‌های سخت و دشوار است.

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست با وزیر صمت و مدیرعامل ایران خودرو اظهار کرد: شرایطی که در آن قرار داریم چالشی است که درون آن فرصتها و تهدیدهای متفاوتی است و ایران خودرو دارد از این شرایط به عنوان فرصت استفاده می کند. در جنگ با شرایط و محدودیت های سخت تر مواجه بودیم، قبل از انقلاب ۳۰ محصول دفاعی نه چندان پیچیده داشتیم اما امروز ۷۷۰ خانواده محصول در همه حوزه های رزم داریم.

او با تاکید بر این که وزارت دفاع آماده فعالیت و یاری تولیدکنندگان در حوزه‌های سخت و دشوار است، گفت: در حوزه موشکی ما که قبل از انقلاب فاقد محصول و تولید و فناوری بود، امروز ۷۰ خانواده محصول مختلف و متنوع داریم. موتور هواپیمای ۳۳۰ بهینه شده است و امروز این محدودیت ها را به فرصت بدل کردیم.

حاتمی بیتن کرد: وضعیت دانش، نیروی انسانی و زیر ساختها برای داخلی سازی در حوزه خودرو نسبتا قابل توجه است، کشور منابع انسانی و بازار خوبی را به این حوزه داده است.

وزیر دفاع تاکید کرد: حوزه خودرو می تواند تبدیل به عزت این کشور شود، شرایط فراهم است، رهبری و دولت و وزیر از این حوزه حمایت دارد. از این شرایط به گونه ای عبور می کنیم که یک صنعت خودروسازی پر بار برای کشور بوجود آید و ما نیز در این راستا حمایت خواهیم کرد.