فرمانده نزاجا گفت: شهدای کشور زینت سربازان هستند، امروز در نیروی زمینی ما ۴۶ هزار شهید داریم که زینت‌بخش کلیت نیروی زمینی هستند.

به گزارش مرور نیوز، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم گرامیداشت مادران و همسران شهدا با بیان اینکه ما هرچه داریم متعلق به شهداست، گفت: سرباز به معنای عام یعنی کسی که سرش را بر دست گذاشته و در راه خدا و آرمان‌های الهی و میهن خود سر را ببازد. کسانی که ماموریت دارند که شبها نخوابند و با اندیشه و فکر از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی حراست کنند و به تعبیر امام علی اینها زینت‌بخش زمامداران هستند و در پناه آنان همه چیز معنا پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر ما امروز در اینجا اطمینان داریم که امنیت مان تامین شده است و به ما حمله نمی‌شود و در تمامی کشور نیز این اطمینان وجود دارد از همین تلاش‌ها و کوشش‌هایی نشأت می‌گیرد که از سوی هزاران چشم برای رصد وضعیت مرزها صورت می‌گیرد.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه شهدای کشور زینت سربازان هستند، گفت: امروز در نیروی زمینی ما ۴۶ هزار شهید داریم که زینت‌بخش کلیت نیروی زمینی هستند. آنان آسمان سربازی را پرفروغ کرده‌اند و حال مگر می‌شود ما به این شهدای آسمان ارتش نگاه کنیم و راهمان را نیابیم؟

حیدری ادامه داد: صراط مستقیم ما ولی‌امر مسلمین است و ایشان امروز برای ما صراط مستقیم محسوب می‌شود. ما از صراط مستقیم ولی‌فقیه با نگاه به همین شهدا منحرف نمی‌شویم. پس ما باید خود را بدهکار این شهدا و مادران آنان بدانیم که چنین فرزندانی را تربیت کردند.

وی با بیان اینکه در کنار مادران شهدا، همسنگری گمنام وجود دارد که این سنگر را گرم نگاه داشته است، گفت: این همسنگران عالی مقام بوده‌اند که شهدای ما را روحیه داده‌اند و ما همواره همسران شهدا را به عنوان یک همرزم و یک یار و یاور بی‌بدیل در نظر می‌گیریم که غمگسار، پرستار و عزادار همسران شهیدشان بوده‌اند.

فرمانده نزاجا افزود: البته ما به وظیفه مان در این زمینه عمل نکردیم که به صورت کامل ادای دین خود را نسبت به مادران و همسران شهدا انجام دهیم اما اطمینان داریم که مناعت طبع آنان آنقدر زیاد است که هیچگاه چشم به خدمت‌های ما نداشته‌اند بلکه با خدا معامله کردند و امیدوارم آنان از ما بگذرند و حلال‌مان کنند که نتوانستیم آنطور که شایسته مقام آنان بود خدمتگزارشان باشیم.

حیدری در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم پرچمی که از شهدا دریافت کرده‌ایم را نسل به نسل به جوانان دیگر این سرزمین بسپاریم.