رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: همان‌گونه که برای دفاع از خود به تجهیزات نیاز داریم به هنر هم نیازمندیم؛ لذا باید احساس نیاز به هنر را جدی تلقی کنیم و آن‌را نیاز حقیقی بدانیم

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آیین اختتامیه ششمین جشنواره سرود کارکنان پایور، وظیفه و خانواده‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز دوشنبه همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: زندگی بدون هنر روح انسان را مکدر می‌کند و از بین می‌برد.

او با تأکید بر اینکه هرچه انسان هنرمندتر باشد، اثرگذاری‌ اش بیشتر است، گفت: متأسفانه یک زمانی هنر سرود در ارتش به حالت احتضار رفته بود، اما با تلاش عزیزان، دوباره احیا شد و امروز یکی از بهترین گروه‌های سرود کشور متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: همان‌طوری که به هواپیما، ناو، زیردریایی، توپ، تانک و رادار نیاز داریم، به هنر حماسه‌آفرین در نیرو‌های مسلح نیز نیازمندیم؛ یعنی باید به سمت هنری برویم که بتواند روح رزم‌آوری را در ارتش توسعه و سلحشوری و روحیه نیروی انسانی ما را ارتقا دهد؛ چراکه تانک که خودش حرکت نمی‌کند، رادار، هواپیما و... همگی در سایه روحیه رزمی و حماسی نیروی انسانی قدرتمند، فعلیت پیدا می‌کنند.

او با بیان اینکه نیاز ما به هنر برابر با نیاز ما به تجهیزات است، گفت: همان‌گونه که برای دفاع از خود به تجهیزات نیاز داریم به هنر هم نیازمندیم؛ لذا باید احساس نیاز به هنر را جدی تلقی کنیم و آن‌را نیاز حقیقی بدانیم؛ چرا که اگر روحیه نداشته باشیم، جسارت و قدرت مقابله با دشمن را هم نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تأکید بر اینکه لازمه ماندگاری نوآوری است، عنوان کرد: هنر باید فاخر باشد؛ زیرا هنر فاخر ماندگار و اثربخش است.

گفتنی است گروه‌های مختلف سرود نیرو‌های چهارگانه ارتش، اعم از نیروی هوایی، نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی پدافند هوایی و همچنین دژبان آجا در این مراسم برنامه‌های خود را اجرا کردند.