رئیس جمهور گفت: آنها که با تاریخ و تمدن منطقه آشنا هستند می‌داند که یک ملت بزرگ در برابر قلدری و زور سخن ناحق سر تسلیم فرود نمی‌آورند.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور ایران در دیدار با سفیران و رئیسان سازمان‌ های بین المللی مقیم تهران به مناسبت  چهل و یک سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: 41 سال قبل مردم ایران از یک دیکتاتوری خسته شدند آن‌ها از فسادی که دامن حکمرانان را فرا گرفته بود فرسوده  و از آینده جامعه انسانی ناامید و از دخالت‌های بیگانگان در امور کشور خسته شده بودند. در چنین شرایطی ندای یک رهبر عالم و مورد اعتماد مردم را به انقلاب و حرکت واداشت.

وی افزود: مردم به او پاسخ مثبت دادند و انقلاب بزرگ ایران علیرغم میل همه قدرت‌های بزرگ به پیروزی رسید. پایه و اساس این انقلاب که در طول 6 سال مبارزه از سال 1341 تا 1357  ممکن شد، حرکت مردم بود. در انقلاب ایران نه حزب خاصی و نه گروه خاصی و نه بخشی از نیروهای مسلح وجود داشتند. همه مردم در کنار هم به خیابان آمدند و به استبداد و استعمار واکنش نشان دادند.

وی با اشاره به تاریخ سال 1357 و آستانه انقلاب اسلامی گفت: میلیون‌ها نفر در آن زمان به خیابان‌ های تهران آمدند وقتی امام وارد کشور شد همه  از او استقبال کردند امام از فرودگاه تا بهشت زهرا روی امواج انسانی حرکت می‌کرد. این انقلاب که بر منبای آرمان‌های ملی حرکت کرد همواره بر مردم متکی بوده است.

روحانی تاکیدکرد: هر موقع که توطئه‌ای علیه انقلاب طراحی شد، مردم به صحنه آمدند و در برابر توطئه ایستادگی کردند مردم شرایط سخت جنگ هشت ساله تحمیلی را با حضور و ایثار خود پشت سر گذاشتند. بدون آن که قدرتی به آن‌ها کمک کند. در همه مراحل ایستادگی مردم و اتحادشان سربلندی آن‌ها را به همراه داشت. امروز نیز در برابر یک تحریم ظالمانه و یک اقدام تروریستی از طرف آمریکا قرار گرفته‌ ایم هیچ کسی تردید ندارد که این تحریم علیه تک تک ملت ایران است. یک نفر در این تحریم استثنا نشده است حتی یک بیمار یا یک ماده غذایی در این تحریم استثنا نشده  است. هیچ قطعه‌ای از هواپیما برای سلامت پرواز استثنا نشده است.

روحانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تحریم 100 درصد غیر انسانی بوده وعلیه کل ملت ایران است. شاید این تحریم در تاریخ کم سابقه باشد امید آمریکایی‌ها این است که فشار حداکثری ابتدا دولتمردان را به زانو درآورد و سپس مردم را به زانو درآورد. آمریکا اشتباه می‌کند. آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با این فشار حداکثری به واردات و صادرات ما مردم ناچار به تسلیم هستند و با عنوان اعتراض به خیابان‌ها می‌آیند و به آنها چراغ سبز نشان می‌دهند اما آنها که با تاریخ و تمدن منطقه آشنا هستند می‌داند که یک  ملت بزرگ در برابر قلدری و زور سخن ناحق سر تسلیم فرود نمی‌آورند.