خطیب نماز جمعه تهران گفت: تقوا رژه شکست ناپذیری است و کسانی که در زندگی تقوا پیشه کرده و رعایت خدا را کنند خدا نیز با آنها عنایت کرده و یاور آنهاست.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران ظهر امروزدر خطبه‌ های نماز جمعه این هفته تهران گفت: تقوا در زندگی معین است و مایه امنیت همه جانبه است؛ تقوا رژه شکست ناپذیری است و کسانی که در زندگی تقوا پیشه کرده و رعایت خدا را کنند و محور حرکات خود را کسب رضایت خداوند و پرهیز از غفلت قرار دهند خدا نیز با آنها عنایت کرده و یاور آنهاست.

وی افزود: جانیان و قاتلان نمی‌دانند که در محضر خدا هستند به همین دلیل این چنین اعمال را مرتکب می‌شوند اما خداوند با بندگان خود رحمت دارد و انسان متقی هیچ وقت پشتش خالی نیست. به شکلی خداوند را بندگی کنیم که گویا او را می‌بینیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا (س) گفت: حضرت زهرا بهترین الگو برای بشریت است. تا آنجایی که قطب عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) ایشان را به عنوان الگوی خود معرفی کردند. این نشان می‌دهد حضرت زهرا در علم، طهارت و زلال بودن نمره اول عالم است و خداوند متعال در آیه تطهیر او را بالاتر از حضرت موسی و عیسی اعلام می‌کند.

وی افزود: حضرت زهرا بالاتر از حضرت موسی است و رسول اکرم (ص) می‌فرمودند هر گاه هوای بهشت کنم فاطمه را می بویم چون او بوی بهشت می‌دهد. حضرت فاطمه از همان ابتدا پرچم حمایت از اسلام را در دست گرفتند.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه با تبریک میلاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تصریح کرد: امام خمینی احیاگر غدیر و اسلام بودند و تولد ایشان نقطه عطفی در تاریخ بشریت است.

* حضرت فاطمه (س) الگوی تمام زنان عالم است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تبریک روز زن، گفت: حضرت فاطمه (س) الگوی تمام زنان عالم است. تمام اعضا و جوارح ایشان جلوه ایمان بود. چشم او خدابین و قدمهایش در مسیر خداوند متعال بود. بانوان سعی کنند با الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) ایمان را در وجود خود ایجاد کنند زیرا ایمان مانع بداخلاقی است.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: امروز خانواده‌ها باید در تربیت دخترها دقت بیشتری داشته باشند و دخترانی تربیت کنند که پدر نوازش کن، خداترس، خانواده تربیت کن و عاشق دین باشند.

وی با تاکید بر اهمیت نماز گفت: بانوان محترم نماز را جدی بگیرید و از نماز کمک بگیرید زیرا اگر نماز را درست کنیم همه چیز درست می‌شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شوهرداری حضرت فاطمه نیز نمونه است و این روش باید امروز نیز الگوی جامعه ما باشد. این همه ناسازگاری‌ها و پرونده‌ها در دادگاه‌های خانواده و طلاق‌ها نتیجه قصور ما، خانواده‌ها، آموزش و پررورش، دانشگاه‌ها، اندیشمندان و افرادی است که قلم در دست دارند.

حجت الاسلام صدیقی افزود: بانوان باید توجه داشته باشند شوهرداری اولین رسالت زن است و هیچ چیزی جای آن را نمی‌گیرد. ازدواج پایدار مسئولیت است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر تقوی پیشگی گفت: شما و خودم را به تقوای الهی دعوت می‌کنم. روز قیامت روز «فزع اکبر» است. بیش از ۷۰ نام برای قیامت در قرآن آمده است که یکی از آنها روز فزع اکبر است. آن روز، روز وحشت و روزی است که از قبرها بر می‌خیزیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: در سوره قیامت آمده قیامت روزی است که خداوند این بساط دنیا را جمع و ماه و خورشید را در هم می‌ریزد. انسان در این شرایط گرفتار یک سرگردانی و وحشت می‌شود. به کجا پناه ببرد، همه بدنبال گرفتاری خودشان هستند. اگر می‌خواهیم پناه داشته باشیم باید تقوا پیشه کنیم.

 

حجت الاسلام صدیقی تقوای سیاسی را یکی دیگر از نمونه‌های تقوا دانست و گفت: چند روز پشت این میزها نشستیم و همه چیز را از بین بردیم. مگر این میزها چقدر قیمت دارد؟ انسان اگر تقوا داشته باشد از این میزها وحشت دارد. میز برای خدمت به خلق است اما عده‌ای از این میزها به جای خدمت برای حاشیه سازی استفاده می‌کنند و به جای اینکه امت اسلامی را زیر پرچم اسلام جمع کنند مردم را نسبت به آینده کشور دلسرد می‌کنند. دین آنها به آنها چه می‌گوید. مگر مرگ بین ما وجود ندارد؟

* ۲۲ بهمن یک نعمت بسیار بزرگ است

وی تصریح کرد: رعایت تقوا در زندگی باعث می‌شود در قیامت ما پناه داشته باشیم و همه ما باید به این مهم توجه کنیم.

امام جمعه موقت تهران ۲۲ بهمن را یک نعمت بسیار بزرگ دانست و گفت: با همه دو قطبی که برخی دلدادگان به غرب سعی کردند ایجاد کنند و تلاش کردند در انتخابات و فتنه‌ها کشور را به دو قطب تقسیم کنند؛ زمانی که ۲۲ بهمن می‌شود یک وحدت بسیار چشمگیر در جامعه ایجاد می‌شود و همه در زیر سایه پرچم انقلاب در خیابان‌ها حاضر می‌شوند زیرا در انقلاب هیچ حزب و دسته‌ای مطرح نیست و انقلاب برای هیچ حزب و دسته خاصی نیست.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در اقصی نقاط کشور افزود: جوشش مردم در بیش از ۵ هزار منطقه آیا نعمت بزرگ و هدایت خداوند نیست. همه زیر پرچم ولایت هستند و هیچ کسی نمی‌تواند میان این صفوف فاصله بیاندازد.

وی گفت: از آحاد جامعه که در کشتی ولایت به سوی ساحل امن امام زمان (عج) حرکت می‌کنند تشکر می‌کنیم. حضور مردم، دشمن را مأیوس کرد و ما در راهپیمایی امسال شاهد حضور گسترده‌تر مردم بودیم. به عنوان مثال در شهرهایی مانند شیراز و کرمانشاه افزایش ۳۰ درصدی حضور مردم در راهپیمایی را داشتیم که امیدآفرین است و نشانه دوم انقلاب و بیعت با ولایت و شهادت، یکپارچگی ملت و نشانه پافشاری مردم برای مقابله با استکبار است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: جشن پیروزی انقلاب اسلامی پدیده بی نظیر الهی است که نقشه دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات پدیده انقلاب است زیرا مردم پیش از انقلاب نقشی در سرنوشت خود نداشتند و به حساب نمی‌آمدند. برخی می‌خواهند بین ولایت و جمهوریت فاصله بیاندازند اما نظام ما نظام امامت و ولایت است و جان مردم ولایت و رهبری است و هیچ فاصله‌ای بین مردم و ولایت وجود ندارد. همانگونه که حاج قاسم سلیمانی گفتند عاقبت بخیری ارتباط مستقیمی با ولایت و سکاندار انقلاب اسلامی دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم با فرمان امام خمینی به خیابان‌ها آمدند و در ۸ سال جنگ تحمیلی خون جوانان خود را پای دفاع از کشور ریختند. امام همواره تاکید داشتند که مردم پای صندوق‌های رأی بیایند و رهبری نیز با برشمردن دلایل حضور در انتخابات بر این امر مقدس تاکید دارند.

امام جمعه موقت تهران افزود: مجلسی باید شکل بگیرد که در تراز مردم و شهدای انقلاب مانند شهید حاج قاسم سلیمانی باشد. مجلسی در تراز خون شهید سلیمانی باید شکل بگیرد و نمایندگانی وارد مجلس شوند که با چشم و ابروی بیگانگان رأی ندهند. نباید به افراد تنها بر اساس حزبی بودن آنها رأی داد. باید به افرادی شجاع مانند قاسم سلیمانی رأی داد.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید الگوی جامعه باشند و در معرفت، خدمت، ولایت مداری و رفتن به سوی زاغه نشینان الگو باشند نه اینکه با ثروتمندان بسازند و به دنبال منافع آنان باشند.

وی گفت: نمایندگان باید زمان شناس باشند و اولویت‌ها را به خوبی تشخیص دهند. ما مجلسی می‌خواهیم که دولت را کنترل کند و بازرسی‌های مرتب داشته باشد تا مردم به آن دل ببندند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به رونمایی از طرح معامله قرن اظهار داشت: طرح معامله قرن یک افتضاح و رسوایی برای رئیس جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی است که مردم را از خانه‌های خود بیرون کرده و آن زمین‌ها را بذل و بخشش می‌کند. این طرح از ابتدا شکست خورده است و موجب خیزش جدید فلسطینیان و حرکت انقلابی در جهان اسلام می‌شود. آمریکایی‌ها در این حرکت به نتیجه‌ای نخواهند رسید.

صدیقی با اشاره به مسائل و مشکلات بوجود آمده برای استان‌های شمالی کشور پس از بارش برف گفت: مردم گیلان در برف گرفتار هستند. البته مسئولان در تلاش هستند اما باید به آنها گفت حالا چرا؟ باید پیش از این پیش بینی می‌شد و امکانات و اقدامات لازم صورت می‌پذیرفت. مردم در برف گرفتار هستند و برق و آب آنها قطع است که مردم و مسئولین باید برای رضای خدا قدم‌های خیرخواهانه برداشته و تلاش کنیم تا از مشکلات این مردم کاسته شود.