هایکو ماس عصر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش مرور نیوز،  هایکو ماس ، وزیر خارجه آلمان عصر امروز (شنبه ۲۶ بهمن) در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

گفتنی است، پیش از این دیدار «آنتا گونزالس لایا» وزیر خارجه اسپانیا، «یوشیمیتسو موتگی» وزیر امور خارجه ژاپن و «مانفرد و بر» رئیس گروه مردم در پارلمان اروپایی با محمدجواد ظریف و درباره موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردند.

همچنین صبح امروز اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپایی با ظریف دیدار و در خصوص برجام، تعهدات اروپا در این زمینه و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

همچنین در دیدار «وادیم پریستایکو» وزیر امور خارجه اوکراین با ظریف طرفین در خصوص هواپیمای اوکراینی و همچنین همکاری دو کشور در تحقیقات در این خصوص تبادل نظر کردند. تلاش برای التیام آلام بازماندگان این سانحه مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

صبح امروز اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپایی با ظریف دیدار و در خصوص برجام، تعهدات اروپا در این زمینه و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین روز گذشته نیز با وزرای خارجه عمان، کرواسی، چین، فنلاند، واتیکان، چک، نخست‌وزیر و وزیر خارجه کانادا و گروه ریش سپیدان (مقام‌های بلند پایه اسبق سازمان ملل متحد) دیدار و گفتگو کرد.

پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ از روز گذشته (جمعه) به مدت سه روز آغاز به کار کرد.