رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان گفت: دائما تلاش می کنیم که روابطمان با لبنان در سطح عالی باشد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روزنامه النهار، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران پس از سفر به دمشق شب گذشته به همراه هیاتی وارد بیروت شد.

بر اساس این گزارش، قرار است سفر لاریجانی به بیروت دو روزه باشد و در این سفر با مسئولان ارشد لبنان دیدار کند.

هانی قبیسی، نماینده رئیس پارلمان لبنان و محمدجلال فیروزنیا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و همچنین محمود قماطی، نماینده سید حسن نصرالله؛ دبیرکل حزب الله لبنان برای استقبال از علی لاریجانی و هیات همراه به فرودگاه بین المللی رفیق حریری بیروت رفته بودند.

هانی قبیسی گفت: به دستور نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان به اینجا آمدیم تا از میهمان عزیزمان، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران استقبال کنیم و امیدواریم اقامت خوبی در این کشور داشته باشد.

وی با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و لبنان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دائما و در تمام مشکلات در کنار لبنان بودند.

از سوی دیگر، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان گفت: بسیار خوشحالم که این فرصت برای من فراهم شد تا به کشور دوست و برادر، کشور لبنان بیایم.

لاریجانی گفت: بی شک لبنان یکی از کشورهای موثر در منطقه است و دائما میان این کشور و جمهوری اسلامی ایران روابط دوستانه وجود داشته است. همانطور که می دانید جمهوری اسلامی ایران دائما برای استقلال و آزادی لبنان تلاش می کند، در این راستا تشکیل حکومت جدید لبنان را به دولت و ملت لبنان تبریک می گویم.

رئیس مجلس کشورمان همچنین گفت: دائما تلاش می کنیم که روابطمان با لبنان در سطح عالی باشد.

به گزارش ایسنا، لاریجانی صبح روز یکشنبه در راس هیات ارشد پارلمانی به دمشق رفته بود و افزون بر دیدار با رئیس جمهور سوریه با رئیس مجلس این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد.