سخنگوی شورای نگهبان گفت: در ستاد ما، دوستان مرتب و لحظه به لحظه در جریان هستند و اگر گزارشی از تخلفات برسد حتماً بررسی می‌ کنند، اما گزارش ها جزئی است و بیشتر مربوط به کار و بحث کندی کار است و دوستان ما در ستاد آنها را رصد کردند.

به گزارش مرور نیوز، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای ساعت شروع رای گیری حضور پرشور مردم را در سر صندوق و در شهرستانها شاهد هستیم؛ شورای نگهبان هم ستاد مرکزی نظارت را راه‌ اندازی کرده است و نظارت کامل بر روند برگزاری انتخابات دارد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: هرکس گزارشی از تخلفات دارد از طریق سامانه مردم ناظر برای ما ارسال کند. ما هم بازرسان ویژه  برای استانها اعزام کردیم که نظارت دقیق دارند. امیدواریم که این انتخابات همچنان به عنوان یک جشن ملی که رهبری فرمودند، روز اقتدار ملی ایرانیان و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی باشد.

او درباره گزارش تخلفات بیان کرد: در ستاد ما، دوستان مرتب و لحظه به لحظه در جریان هستند و اگر گزارشی از تخلفات برسد حتماً بررسی می‌ کنند، اما گزارش ها جزئی است و بیشتر مربوط به کار و بحث کندی کار است و دوستان ما در ستاد آنها را رصد کردند.

کدخدایی درباره تحریم خود و ۴ نفر از اعضای شورای نگهبان از سوی آمریکا یادآور شد: من فکر می‌کنم مردم خوبمان با انداختن رأی پاسخ می‌ دهند و طبیعتا شورای نگهبان وظیفه قانونی اش را انجام داده است و این گونه دخالت های بی موردی که خلاف حقوق بین الملل است را از کشوری مثل آمریکا نمی پذیرند. همچنان که در طول سه سال گذشته در ادامه راه شهدای انقلاب حرکت کردند، همچنان ادامه خواهند داد و امروز به آمریکا نه بزرگ خواهند گفت.

سخنگوی شورای نگهبان درباره سامانه مردم ناظر تصریح کرد: این سامانه با کوچک‌ترین جستجو در دسترس است و از طریق سایت شورای نگهبان می‌توانند وارد و راهنمایی شوند و در این سامانه گزارش‌های مختلفی را داشتیم که بیشتر در بحث تبلیغات بوده است.