نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به اعتقاد بنده بهتر است کلیات بودجه ۹۹ را رد کنیم که دولت لایحه بودجه یک‌ دوازدهم را ارائه کند و انشاءالله مجلس انقلابی آینده، بودجه ۹۹ را به طور کامل بررسی و تصویب کند.

به گزارش مرور نیوز، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۹، گفت: بودجه ۹۹ واقع‌ گرایانه نیست و صرفاً با جابجا کردن برخی از اعداد و ارقام شکل گرفته است و با وجود این، قطعاً وضعیت مطلوبی برای مردم ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: ما در سال گذشته هم چنین مطالبی را مطرح کردیم اما به آن توجهی نشد در حالی‌ که باید واقعیت‌های کشور را در تدوین لایحه بودجه لحاظ کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه اصلاح ساختار بودجه توسط مجلس انجام نشده، ساختار بودجه در شورای هماهنگی سران سه قوه تنظیم شد و در زمان انتخابات، مردم به ما گله کردند که مجلس چه نقشی در این زمینه دارد؟

* با چنین شرایطی، نمی‌ توان بودجه‌ای را تنظیم کرد که منجر به تحول در کشور شود

کواکبیان با اشاره به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه از سوی FATF،تصریح کرد: کسانی که کشور را به این وضعیت رساندند، بهتر است خودشان بودجه را بنویسند چرا که با چنین شرایطی، نمی‌ توان بودجه‌ای را تنظیم کرد که منجر به تحول در کشور شود.

وی با بیان اینکه در بودجه ۹۹ بیش از ۲۰۰هزار میلیارد تومان مالیات در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در شرایطی که صاحبان کارخانجات نمی‌توانند مواد اولیه خود را تأمین کنند، این مالیات از کجا تأمین خواهد شد؟ آیا با فشار به مردم می‌خواهیم بودجه را تنظیم کنیم؟

* بهتر است کلیات بودجه ۹۹ را رد کنیم 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به اعتقاد بنده بهتر است کلیات بودجه ۹۹ را رد کنیم که دولت لایحه بودجه یک‌ دوازدهم را ارائه کند و انشاءالله مجلس انقلابی آینده، بودجه ۹۹ را به طور کامل بررسی و تصویب کند.

لاریجانی در واکنش به اظهارات کواکبیان گفت: مجلس آینده کارش را به شکل رسمی مرداد ماه آغاز می‌کند، سپس دولت باید لایحه بودجه را ارائه کند، بنابراین پروسه‌ای زمانبر خواهد بود.

سپس کواکبیان گفت: اگر به دنبال تأمین معیشت مردم هستیم، این بودجه پاسخگوی مشکلات مردم نیست و باید بودجه‌ای نوشته شود که وضع مردم بهتر شود.