عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: بودجه سالانه باید برشی یک پنجمی از برنامه ششم توسعه باشد اما این بودجه چنین مساله ای را رعایت نکرده است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۹، گفت: بودجه سالانه باید برشی یک پنجمی از برنامه ششم توسعه باشد اما این بودجه چنین مساله ای را رعایت نکرده است.

وی افزود: برای مثال و مطابق با برنامه ششم توسعه باید در سیاست خارجی کشور اولویت های اقتصادی مورد توجه قرار گیرد اما در این بودجه هیچ توجهی به این مساله نشده است و این بودجه هم مثل بودجه سال های قبل است و فقط یکسری از اعداد و ارقام تغییر یافته است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه منابع و مصارف توجه ویژه ای نشده است، گفت: همچنین در این بودجه مالیات بر مجموع درآمدها مطابق با برنامه ششم توسعه نیست.

نوروزی گفت: مطابق با برنامه ششم توسعه اجرای کامل و دقیق سیاست پرداخت به ذینفع نهایی به تصویب رسید اما در این بودجه این مساله مشخص نشده است و همچنین مدیریت هزینه در معاملات دولت هم مورد توجه قرار نگرفته است.