معاون اول رئیس جمهوری در تماس‌ تلفنی با ۱۰ استانداران بر آمادگی و بسیج همه امکانات برای مهار سیلاب تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در پی هشدار سازمان هوا‌شناسی کشور مبنی بر احتمال وقوع سیل و نیز استمرار بارندگی‌ها در حوزه‌های زاگرس و البرز، روز سه‌شنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، اصفهان، فارس، مرکزی، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و تهران در جریان آخرین وضعیت این استان‌ها در پی بارندگی‌های شب گذشته، جاری شدن سیلاب و تمهیدات اندیشیده شده برای مدیریت سیل قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهوری در این مکالمه‌های تلفنی که صبح امروز انجام شد ضمن در جریان قرار گرفتن از آخرین وضعیت این استان‌ها از نظر میزان بارش‌ها و وقوع سیلاب در برخی از استان‌ها، بر بسیج همه امکانات برای مهار سیلاب و کاهش خسارات به مردم و زیرساخت‌ها تاکید کرد.

جهانگیری از این استانداران خواست تا در همکاری دقیق و مستمر با سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی، اقدامات لازم برای پیشگیری از خسارت ناشی از سیلاب و رسیدگی به وضعیت همه شهروندان به ویژه مناطقی که در معرض سیلاب و آبگرفتگی و طغیان رودخانه‌ها هستند را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون اول رئیس جمهوری در مکالمه تلفنی با رئیس سازمان هواشناسی کشور پس از دریافت آخرین گزارش از میزان بارش در کشور بویژه در استان‌های حاشیه زاگرس و البرز، تاکید کرد: باید با دقت وضعیت نزولات جوی در کشور رصد و در صورت احتمال خطر، هشدار‌های لازم به مردم داده شود. همچنین این سازمان باید اطلاعات دقیق به استانداران و مسئولان جهت افزایش میزان آمادگی به منظور واکنش لازم در سریعترین زمان ارایه کنند.

جهانگیری از همه ساکنان استان‌های در معرض وقوع سیلاب خواست تا همکاری لازم را با مسئولان انجام داده و به توصیه‌های دستگاه‌های ذیربط به ویژه سازمان هواشناسی کشور که ضامن سلامت و امنیت آنهاست عمل کنند.

استانداران کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، اصفهان، فارس، مرکزی، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و تهران نیز در این تماس‌های تلفنی، گزارشی از آخرین میزان بارش‌ها، کنترل ورودی و خروجی سدها، ایجاد امکانات موقت برای شهروندان، تدارک امکانات و اعزام بالگرد برای عملیات امداد رسانی و انجام برخی اقدامات برای جلوگیری از آبگرفتگی در معابر شهری خبر دادند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور نیز با اشاره به آخرین پیش‌بینی‌ها از میزان بارش‌ها و استمرار آن در کشور، از اطلاع‌رسانی به مردم از طریق وسایل ارتباط جمعی به ویژه رسانه ملی در روز‌های قبل خبر داد و گفت؛ تلاش خواهیم کرد تا با رصد جامع الگو‌های هواشناسی، پیش‌بینی‌های صحیح و دقیق به منظور اتخاذ تصمیمات لازم در اختیار مسئولان قرار دهیم.