سفیر کشورمان در پاریس گفت: مقابله با کرونا به یک کشور و یا کانون خاصی محدود نمی شود. این مبارزه و کنترل آن به یک اجماع جهانی و همکاری همه جانبه نیازمند است.

به گزارش مرور نیوز، سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در حساب کاربری خود در توئیتر با انتشار یک یادداشت مجازی از بهرام قاسمی سفیر کشورمان در پاریس، از کسانی که در موضوع بیماری کرونا از ایران انتقاد می‌کنند را جنایتکار دانست.

قاسمی در این یادداشت نوشت: مقابله با کرونا به یک کشور و یا کانون خاصی محدود نمی شود. این مبارزه و کنترل آن به یک اجماع جهانی و همکاری همه جانبه نیازمند است.

وی ادامه داد: آنان که جان مردم و یک اپیدمی همچون کرونا را تبدیل به سلاحی سیاسی علیه ایران می کنند، خواسته یا ناخواسته از جمله جنایتکارانند.

گفتنی است، سفیر ایران در فرانسه روز گذشته نیز در رشته توئیتی نوشت: امروز عصر در «مرکز بحران» دولت فرانسه با حضور رئیس این مرکز و برخی دیگر از مسئولین وزات خارجه این کشور گزارشی از اقدامات و تلاش های دولت ایران در خصوص کنترل و مقابله با ویروس کرونا را ارائه کردم.

قاسمی اظهار داشت: این مبارزه بایستی همگانی و همه جانبه باشد و لذا مقرر گردید با توجه به تجارب دو کشور در بسیاری از حوزه ها، همکاری ها و هم افزایی بین دو طرف در چارچوب تبادل اطلاعات و یافته ها و ارسال کمک های لازم در حد توان ادامه یابد.

وی در خاتمه افزود: شامگاه امشب (دوشنبه) با پرواز ایران ایر از پاریس به مقصد تهران محموله اقلام فرانسوی که با مشارکت مالی سه کشور اروپایی تهیه شده بود برای مساعدت در مقابله با اپیدمی ویروس کرونا به سمت ایران حرکت کرد.