معاون اول رئیس‌جمهور گفت: خوشبختانه دستاورد‌های اقتصادی و اجتماعی در برابر فشار‌های و حوادث چشم‌گیر بوده و ملت ایران باید به خود و مدیریت خود افتخار کند که در این شرایط و بحران‌ها سربلند بیرون آمده است.

به گزارش مرور نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دستاورد‌های اقتصادی و اجتماعی در برابر فشار‌های و حوادث چشم‌گیر بوده و ملت ایران باید به خود و مدیریت خود افتخار کند که در این شرایط و بحران‌ها سربلند بیرون آمده است.

او ادامه داد: سال ۱۳۹۸، سال بسیار دشواری بود و اتفاقات مهمی در این سال افتاد که هم مردم ایران در زحمت قرار گرفتند و هم دولت مجبور شد برای کاهش هزینه‌ ها و عوارض، اقدامات مهمی انجام دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور ضمن اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی در سال ۹۸ گفت: در اواسط سال، ترور سردار سلیمانی که برای همه ملت بسیار عزیز بود و برای من یک برادر و رفیق شفیق بود و برای همه از دست دادن این سردار سرافزار بسیار تلخ بود را داشتیم.

او ادامه داد: با این حال حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی یک اتفاق بسیار مهم بود و مردم ایران صحنه‌ای از اقتدار و همبستگی و علاقه‌مندی خود به جمهوری اسلامی را نشان دادند.

جهانگیری به شیوع بیماری کرونا در اواخر سال اشاره کرد و گفت: همه این اتفاقات در شرایطی در کشور رخ داد که آمریکا نهایت ظلم و اقدامات وحشیانه‌ای را در قالب تحریم‌ها ضد مردم ایران انجام داد و روز به روز هم این فشار‌ها را گسترش داد.

او گفت: خوشبختانه دستاورد‌های اقتصادی و اجتماعی در برابر فشار‌های و حوادث چشم‌گیر بوده و ملت ایران باید به خود و مدیریت خود افتخار کند که در این شرایط و بحران‌ها سربلند بیرون آمده است.

جهانگیری اظهار کرد: امیدوارم سال آینده سالی متفاوت، پر از موفقیت و همراه با سلامتی باشد و همه کسانی که در حادثه کرونا آسیب دیدند و در بیمارستان بستری هستند در آغاز سال جدید شفا و بهبود پیدا کنند.