رئیس جمهور، دیروز در گفت‌وگوی تلفنی با رضا اردکانیان از آخرین وضعیت طرح‌های بزرگ بخش آب در سال جدید و اجرایی شدن مصوبات کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و روسیه را جویا شد.

به گزارش مرور نیوز، حسن روحانی رئیس جمهور، دیروز در گفت‌وگوی تلفنی با رضا اردکانیان اجرای طرح‌ های آبی کشور را ضروری دانسته و از دستور تخصیص اعتبار لازم به منظور تسریع در اجرای طرح‌های آب به‌ویژه اجرای شبکه‌ های آبیاری و زهکشی غرب کشور و آب‌اندازی بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، به سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.

همچنین با تاکید رئیس‌جمهور این طرح‌ها باید در نیمه نخست امسال به نتیجه برسد و بر این اساس کارگاه‌های مربوط به اجرای طرح‌های آبیاری وزهکشی که به طور مشترک توسط وزارت نیرو و جهادکشاورزی اجرا خواهد شد، طی روزهای آینده فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

بر اساس این گزارش، روحانی به دنبال گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه، بر اجرایی شدن مصوبه‌ها و تصمیم‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد و وزیر نیرو آخرین وضعیت این مصوبات و پیشرفت برنامه‌ها را به رئیس‌جمهور گزارش داد.