فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش گفت: هدف از برپایی بیمارستان ۲۰۰۰ تخت خوابی توسط ارتش در تهران نشان دادن توانمندی های ارتش در اتفاقات مشابه در کمترین زمان و هدف دوم کمک به سامانه بهداشت و درمان کشور برای کاهش مدت زمان بستری بیماران است.

به گزارش مرور نیوز، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش در مراسم افتتاح مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه ۲۰۰۰ تخت خوابی شهید دکتر هجرتی نزاجا با بیان اینکه «سامانه بهداشت و درمان ارتش با پایش مستمر بیمار در کشور چین وضعیت را تحت کنترل داشت» اظهار کرد: با شیوع بیماری ویروس کرونا در کشور و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاه پدافند زیستی در ارتش و نیروهای تابعه نیز ایجاد و اقدامات مهمی انجام شد.

وی افزود: به دنبال صدور فرمان فرمانده کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر ساماندهی خدمات نیروهای مسلح برای کمک بیشتر به سامانه بهداشت و درمان کشور و پیش بینی انجام رزمایش مقابله با حمله بیولوژیکی احتمالی و ابلاغ قرارگاه امام رضا ستاد کل به ارتش، نیروهای ارتش فعالیت خود را افزایش دادند.

امیر سیاری ادامه داد: از جمله این اقدامات می توان به خدمات رسانی ۳۲ بیمارستان و کلیه مراکز درمانگاهی، در اختیار قرار دادن ۱۶۰۰ تخت، راه اندازی ۲۰۰ مرکز پایش سیار و ثابت، ایجاد ۴۵۷۵ تخت نقاهتگاهی، پایش سلامت و ضد عفونی خودروها در  ورودی ۸۰ شهر، ضد عفونی خیابان ها و اماکن عمومی، تبدیل خیاط خانه ها به کارگاه تولید ماسک، تبدیل اماکن تولید مواد شوینده به مواد ضدعفونی کننده، بکارگیری تجهیزات یگان های جنگ نوین و تغییر کاربری برخی از آنها و ساخت تجهیزات جدید اشاره کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: در جهت اجرایی شدن رزمایش، نیروی زمینی به صورت گسترده در ابعاد مختلف وارد عمل شد و در نهایت در اجرای تدبیر ستادکل نیروهای مسلح و دستور فرمانده کل ارتش نیروی زمینی مامور به ایجاد نقاهتگاه ۲۰۰۰ تخت‌خوابی ظرف مدت ۴۸ ساعت شد که هدف اول از این کار نشان دادن توانمندی های ارتش در اتفاقات مشابه در کمترین زمان و هدف دوم کمک به سامانه بهداشت و درمان کشور برای کاهش مدت زمان بستری بیماران است.

سیاری ادامه داد: نیروی زمینی ارتش با اقدام به موقع و با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود امروز موفق شده است این ماموریت را با سرافرازی به انجام برساند. نیروهای تابعه ارتش همزمان با انجام این اقدامات گسترده و موثر در حفظ ارتقا و توان رزمی خود فعال بوده و آمادگی مقابله با هرگونه تهدید را دارا هستند.