رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بیش از ۹۰ درصد برنامه‌ها،‌ نقطه‌ نظرات، سیاست‌ها و رویکردهای ایشان منطبق با برنامه‌های کلان و سیاست‌های بالادستی بوده و ما مورد مغایرتی در برنامه ارائه شده ندیدیم.

به گزارش مرور نیوز، احمد علی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در جلسه علنی صبح امروز  مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت کاظم خاوازی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۰۲ آیین‌نامه داخلی مجلس با حضور وزیر پیشنهادی جهاد کشاروزی ششم اسفندماه در کمیسیون کشاورزی جلسه ای تشکیل شد، صحت مدارک دریافتی از ایشان از سوی وزارت علوم تأیید شد و معاونت نظارت مجلس نیز برنامه ایشان را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که بیش از ۹۰ درصد برنامه‌ها،‌ نقطه‌ نظرات، سیاست‌ها و رویکردهای ایشان منطبق با برنامه‌های کلان و سیاست‌های بالادستی بوده و ما مورد مغایرتی در برنامه ارائه شده ندیدیم.

وی با اشاره به بررسی صلاحیت و ویژگی‌های فردی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی گفت: ایشان فردی باهوش، عالم به امور کشاورزی، مطلع به منابع آب و خاک کشور و اهل تعامل با دیگر دستگاه‌های مرتبط هستند. ما همچنین از آقای مهندس حجتی به خاطر چهار دهه تلاش و زحمت در بخش کشاورزی و آقای کشاورز در طول مدت سرپرستی این وزارتخانه قدردانی می‌کنیم.

کیخا در پایان گفت: کمیسیون کشاورزی همچنین یکسری دغدغه‌ در این زمینه دارد از جمله استقلال وزیر در تصمیمات اجرایی و مدیریتی، اولویت در بکارگیری مدیران جوان، پاکدست و تحول‌گرا و عدم به کارگیری نیروهای بازنشسته تحت هر عنوان که مورد مطالبه ما است.