جانشین سازمان بسیج، گفت: مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه با محوریت ۵۴ هزار پایگاه بسیج و بیش از ۱۰۰ هزار کانون، واحد و مراکز زیر پوشش این سازمان در کشور کلید خورده است.

به گزارش مرور نیوز، سردار محمد حسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد، گفت: مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه با محوریت ۵۴ هزار پایگاه بسیج و بیش از ۱۰۰ هزار کانون، واحد و مراکز زیر پوشش این سازمان در کشور کلید خورده است.

وی افزود: این رزمایش بر اساس فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر مساوات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان، فقرا و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا شکل گرفته است.

وی گفت: مرحله نخست رزمایش که از روز ۲۳ فروردین ماه سال جاری آغاز شده ۵۴ هزار پایگاه بسیج و بیش از ۱۰۰ هزار کانون، واحد و مراکز دیگر زیر پوشش سازمان بسیج در کشور برای به صحنه آوردن کمک‌های مومنانه مردم در جهت حمایت از نیازمندان و صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا برای جبران بخشی از خسارت این بیماری بسیج شده‌اند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین و رئیس انجمن مدیریت جهادی کشور ضمن اشاره به اهمیت جهت دهی، هماهنگی و تعامل با تمامی نهادهای حمایتی، گفت: این اقدام بسیج باعث می‌شود در بحث جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم تقسیم کار و تعیین محدوده‌ها با تعامل و هماهنگی خیلی بهتری صورت گیرد.

وی افزود: بسیج بر اساس نیازهایی که مردم دارند نه تنها در عرصه کمک به نیازمندان بلکه در عرصه‌های دیگر مثل غربالگری، کمک به توزیع اقلام بهداشتی، کمک به تولید داروها و تجهیزات مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با کرونا و بسیاری موارد دیگر ورود پیدا کرده است.

سردار سپهر گفت: سازمان بسیج مستضعفین در قالب این پویش مردمی ابتدا به دنبال شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی برای افراد نیازمند و آبرومند در جامعه است؛ چرا که امکان دارد این بیماری زمان بر باشد و جهادگران و بسیجیان ماه‌های بیشتری در خدمت نیازمندان باشند.

وی ادامه داد: توزیع عادلانه کمک‌های نقدی و غیر نقدی به نیازمندان به تناسب نیاز و میزان آسیب‌های وارده در اثر کرونا، بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های مردمی، گروه‌های جهادی بسیج و نهادهای حمایتی و تعامل با آنها، فعال سازی تمامی نیکوکاران و هیئت‌های مذهبی، ائمه جمعه و جماعات، اقدامات رسانه‌ای و تبلیغات محیطی، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی بسیج، پوشش خبری، مصاحبه، معرفی الگوهای برتر به جامعه، ایجاد اتاق رصد، پایش و جمع آوری گزارش‌های مردمی، ارائه گزارش هفتگی فعالیت‌ها و اقدامات رزمایش به مردم، معرفی سوژه‌ها به صدا و سیما، ایجاد انضباط مالی برای همه نهادهای حمایتی با هدف در جریان قرار گرفتن مردم از آخرین و بهترین فعالیت‌ها این پویش مردمی از دیگر اقدامات است.

وی در ادامه خطاب به تمامی آحاد جامعه یادآور شد: افرادی که ایده‌های خوبی برای کمک به نیازمندان دارند این ایده‌ها را به سازمان بسیج ارائه کنند تا در راستای اجرای رزمایش کمک مومنانه مورد استفاده قرار گیرد.

* جهادگران تا از بین رفتن کامل این ویروس در کنار مردم هستند

ضرغام پرنیان رئیس مجمع عالی جهادگران کشور نیز در این برنامه گفت: هم اکنون ۱۲ هزار گروه جهادی در کشور ثبت شده و از همه اقشار از هر سلیقه و فکری در فضای جهادی حضور دارند.

وی افزود: بسیج سازندگی در دو سال اخیر با همفکری صاحب نظرهای جهادی به این نتیجه رسیده که جهت هماهنگی بیشتر در حوزه جهادی یک شبکه متصل پیوسته در کشور داشته باشد.

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور گفت: تمامی هدف مجمع در ذیل سیاست‌های سازمان بسیج سازندگی اینکه تلاش کند ضمن انجام عدم موازی کاری؛ خدمات بهتر به مردم ارائه شود و همینطور فعالیت‌های جهادی و گفتمان تفکر جهادی در کشور گسترش پیدا کند.

وی به رادیو اقتصاد افزود: تاکید همیشگی مقام معظم رهبری اینکه باید گفتمان جهادی به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

پرنیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود به موقع گروه‌های جهادی در پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: جهادگران تا از بین رفتن کامل این ویروس در کنار مردم هستند.

وی ادامه داد: نیروهای جهادی تاکنون در بحث پیشگیری، آموزش، سم پاشی معابر عمومی، تهیه و توزیع هزاران بروشور و پوستر به منظور آموزش و آگاهی بخشی درباره ویروس کرونا و نحوه اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از این بیماری در بین مردم، توزیع بسته‌های غذایی، بهداشتی، تولید ماسک و بسیاری موارد دیگر اقدامات و فعالیت‌های خوبی در سطح کشور انجام داده‌اند.

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور اظهار داشت: گروه‌های جهادی با حفظ موارد بهداشتی در کنار پزشکان حضور دارند و تا آخرین لحظه در کنار مردم هستند و لحظه‌ای هموطنان عزیز را تنها نخواهند گذاشت.

وی ادامه داد: بطور کلی در ۴۰ سال گذشته همواره بسیجیان و ساختارهای مردمی نقش زیادی در کمک به دستگاه‌های مختلف داشته‌اند و هرگاه مردم در سازوکار بسیج در عرصه‌های مختلف ورود پیدا کرده‌اند ظرفیت‌های بزرگی را به وجود آورده‌اند.

حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی کارشناس مذهبی هم در برنامه امشب رهیافت رادیو اقتصاد ضمن اشاره به ثبت ۱۲ هزار گروه جهادی در کشور گفت: این مجموعه بسیار بزرگ می‌تواند گام دوم انقلاب را برای تمدن سازی اسلامی پیش از ظهور رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت گفتمان جهادی در جامعه حرکت کرد، افزود: این مواسات و همدلی مومنانه که حضرت آقا فرمودند این نیست که برای مثال مؤسسه خیریه‌ای بیاید یک هزینه‌ای بگذارد به فرض ۲۰ هزار بسته غذایی، بهداشتی و نظایر این اقلام را در بین نیازمندان توزیع کند بلکه مردم همه باید پای کار باشند.

بی آزار تهرانی ضمن اشاره به اینکه رزمایش مواسات اقدامی مثبت برای حمایت و کمک به اقشار مختلف مردم است، یادآور شد: همه نسبت به اطرافیان خود باید یک رسیدگی مجددانه و توجه بیشتر در این شرایط سخت کرونایی داشته باشد.