فرمانده کل سپاه گفت: سامانه هوشمند تشخیص لحظه‌ای ویروس کرونا با نام مستعان می‌تواند مبنای بسیار خوبی برای تشخیص هرنوع ویروسی چه کرونا و چه غیر از آن باشد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سپاه نیوز ؛ سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در آیین رونمایی از سامانه هوشمند تشخیص لحظه‌ای ویروس کرونا با نام «مستعان» در تشریح ویژگی‌های این دستگاه، گفت: این دستگاه می تواند ویروس کرونا را تا حدود ۱۰۰ متر تشخیص دهد.

وی افزود: دستگاه نیاز به گرفتن خون ندارد و قابلیت تشخیص سطوح و انسان های آلوده را دارد و آزمایش آن در بیمارستان‌های مختلف صورت گرفته و تا ۸۰ درصد عملکرد آن مثبت بوده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دستگاهی که ملاحظه می کنید یک پدیده علمی و فناوری نوظهور و منحصر به فردی است که پس از شیوع ویروس کرونا در کشور توسط تعدادی از بسیجیان دانشمند و با اخلاص تولید شده است، گفت:  این سامانه با استفاده از ایجاد میدان مغناطیسی و استفاده از ویروس دوقطبی درون دستگاه، هر نقطه‌ای از محیط که تا شعاع ۱۰۰ متر آلوده باشد، آنتن این دستگاه در مقابل آن نقطه قرار میگیرد و در عرض ۵ ثانیه می تواند نقطه آلوده را کشف کند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: این دستگاه هوشمندانه عمل می کند، هم برای هم غربالگری‌های انبوه جواب می‌دهد و هم نقاط آلوده سطوح را تشخیص می‌دهد و در عین حال برای ضدعفونی‌های هوشمند هم پاسخگو است تا بی جهت سطوحی که آلوده نیستند، ضدعفونی نشوند.

وی تاکید کرد: این دستگاه می‌تواند مبنای بسیار خوبی برای تشخیص هرنوع ویروسی چه کرونا و چه غیر از آن باشد.