سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه سرزمین فلسطین از آن مردم فلسطین است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی رژیمی غاصب و اشغالگر است و تنها راه حل بحران فلسطین برگزاری همه پرسی در میان ساکنان اصلی این سرزمین و برپایی دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس است.

به گزارش مرور نیوز، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی در گسترش شهرک سازی و الحاق بخش هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ را در راستای اجرای طرح ننگین ترامپ موسوم به طرح معامله قرن توصیف و آن را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اینگونه اقدامات غیر قانونی را  نقض قوانین بین المللی و تهدیدی برای صلح و امنیت در منطقه دانست و از سازمان ملل متحد و دیگر مجامع بین المللی خواست در چارچوب وظایف و مسئولیت های خود در مقابله با این تحرکات عمل کنند.

موسوی با اشاره به سوءاستفاده رژیم اشغالگر قدس از شرایط جاری ناشی از شیوع کرونا، افزود: مردم مظلوم فلسطین همزمان با کرونا با ویروس هایی چون اشغالگری، محاصره و تحریم در حال مبارزه هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه از سازمان ها و مجامع بین المللی و نیز کشورهای جهان خواست تا به کمک مردم فلسطین آمده و اجازه ندهند بار دیگر مردم مظلوم فلسطین از خانه و کاشانه خود آواره شوند.

 موسوی در پایان با تاکید بر اینکه سرزمین فلسطین از آن مردم  فلسطین است، تاکید کرد: رژیم  صهیونیستی رژیمی غاصب و اشغالگر است و تنها راه حل بحران فلسطین برگزاری همه پرسی در میان ساکنان اصلی این سرزمین و برپایی دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس است.