فرمانده دافوس ارتش گفت: به طور قطع ما به عنوان صاحب اتاق بزرگ این خانه و با وسعتی که در منطقه خلیج فارس به عنوان مرز آبی داریم خواهان خروج نه اینکه فقط آمریکا همه غریبه‌ها و بیگانگان از این منطقه هستیم و اعتقاد داریم که می‌توانیم به راحتی امنیت منطقه خلیج فارس را تامین کنیم.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی فرمانده دافوس ارتش در حاشیه برگزاری نشست تخصصی گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و بررسی تبعات حضور آمریکا در این منطقه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این نشست نشان دادن اهمیت خلیج فارس و این که خلیج فارس مثل خانه بزرگ قدیمی است که دارای ۸ درب و اتاق مستقل است و حیاتی دارد که به صورت مشاع در اختیار این هشت همسایه است. اگر مهمانی می‌آید بعد از مدتی باید برود چرا که مهمان برای حضور دائم نیست.

او ادامه داد: اینکه یک یا دو کشور از همسایه‌ها مهمان ناخوانده‌ای را دعوت کنند و در این حیات مستقر کنند و پذیرایی کنند مانع آرامش دیگران خواهد بود. در ورودی این خانه بین دو اتاق یکی بزرگ و یکی کوچکتر واقع شده است، اما همه نسبت به این منطقه و کسانی که می‌خواهند وارد به آن شوند مسئولیت دارند.

* آمریکا باید از خلیج فارس برود

امیر سرتیپ ولیوند گفت: ما در این خانه مهمان ناخوانده‌ای داریم که در حیات مشاع خانه مستقر شده است شاید یک یا دو همسایه راضی باشند، اما قطعا بقیه راضی نیستند، آمریکا اکنون همان مهمان ناخوانده در منطقه خلیج فارس است که باید عذر آن خواسته شود و شرایطی فراهم شود که همه بخواهند که این مهمان ناخوانده از خلیج فارس برود.

او افزود: به طور قطع ما به عنوان صاحب اتاق بزرگ این خانه و با وسعتی که در منطقه خلیج فارس به عنوان مرز آبی داریم خواهان خروج نه اینکه فقط آمریکا همه غریبه‌ها و بیگانگان از این منطقه هستیم و اعتقاد داریم که می‌توانیم به راحتی امنیت منطقه خلیج فارس را تامین کنیم.

فرمانده دافوس ارتش اظهار کرد: برگزاری این کنفرانس یکی به مناسبت روز ملی خلیج فارس و هم این که امنیت خلیج فارس در دست نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی است و ما هم تامین و تضمین می‌کنیم که این امنیت را به کمک نیروی دریایی راهبردی ارتش و سپاه پاسداران و همکاری با سایر همسایگان آن خانه بزرگ و کشور‌های که با آنها ائتلاف نظامی داریم این کار را انجام دهیم.

او ادامه داد: آمریکا از اینکه موهبتی بزرگ به نام ایران را در طول این ۴٠ سال گذشته از دست داده، ناراحت است و این ناراحتی را با حضور خودخوانده و دیگرخوانده دارد جبران می‌کند.

امیر سرتیپ ولیوند اظهار کرد: کشوری با منابع زیاد و چه از نظر سیاست، اقتصاد و فرهنگ آن را در دست آن بوده است و اکنون ندارد برای همین ناراحت است، بنابراین یکی از نکات جبران مافات حضور در خلیج فارس است که بتواند در آینده براساس خیال باطل خود بتواند تسلط خود را بر منابع این سرزمین تکرار کند که این خیال خام خواهد بود و خودشان هم به این نتیجه رسیده‌اند که ایران کشوری بزرگ و مستقلی است و برگشت به گذشته به طور قطع غیرممکن است.

او افزود: مقطعی در سالیان گذشته و دور صرف قدرت نظامی برای قدرتمند بودن برای عرصه‌های مختلف ملاک بود. الان قدرت نظامی مهم است، اما ائتلاف سازی و تشریک مساعی در حوزه فرهنگی، سیاسی و به ویژه اقتصادی می‌تواند تشکل‌هایی را به وجود بیاورند که باورند کنند حضور بیگانه به نفع آنها نیست.

فرمانده دافوس ارتش با بیان این که در جنبه‌ های نظامی در منطقه قوی هستیم گفت: در حوزه‌های دیگر بتوانیم ارتباط بهتری داشته باشیم و آن‌ها باور کنند که نیات جمهوری اسلامی ایران برای آن‌ها خطر است و نیازی به بیگانه نیست و اگر قرار است نگران امنیت باشند این نگرانی را با یکدیگر در این منطقه و با ائتلاف نظامی و مختلف بتوانند جبران کنند و تبعا اگر به این نکته برسیم باور همه خواهد بود که نه آمریکا و نه بیگانه دیگری حضور آن‌ها در الزامی نیست.