وزیر کشور در پیامی به اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای سراسر کشور، روز ملی شورا را تبریک گفت.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی به اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای سراسر کشور، روز ملی شورا را تبریک گفت.

در پیام وزیر کشور خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای سراسر آمده است: 

بدون تردید تجربه موفق ۲۱ سال فعالیت شوراهای اسلامی درپهنه‌ی وسیع و متکثر فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران، یکی از برکات و ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی است. نهاد شورا به‌عنوان نماد مردم‌ سالاری دینی و تحقق اصل حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش و مشارکت در اداره امور شهرها و روستاها و همچنین تبلور عینی و عملی تعامل و همراهی سازنده مجموعه مدیریت محلی با کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران در نیل به توسعه پایدار و متوازن جای جای ایران اسلامی می باشد.  

رحمانی فضلی با گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ در خصوص تاسیس شوراهای اسلامی و ضمن سپاس و قدردانی از زحمات و تلاشهای اعضای خانواده بزرگ نظام شورایی کشور در اجرای مسئولیت های قانونی محوله و همکاری و همراهی موثر و کارآمد با مجموعه دولت در اجرای برنامه ها و سیاست‌ های عمومی و اجرایی کشور، فرارسیدن «روز ملی شوراها» را صمیمانه تبریک گفت.  

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: با همدلی، هم‌افزایی و مبتنی بر برنامه ریزی های مستمر، آینده پژوهی، اولویت بندی مسائل، رعایت حقوق شهروندی، اهتمام و اعتقاد بر مدیریت منابع مالی و صیانت از اموال عمومی و بیت المال، قانون‌مداری و بهره گیری از همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل؛ برحل عملگرایانه مشکلات شهروندان و روستائیان عزیز با هدف ارتقا و بهبود مستمر کیفیت زندگی مردم، رعایت عدالت محوری در خدمت رسانی، کاهش محرومیت ها، افزایش رفاه اجتماعی، امیدآفرینی و تحقق شکوفایی اقتصاد محلی با فراهم آوردن زمینه‌های «جهش تولید» بیش از پیش کوشا و ساعی باشید.

وزیر کشور در انتهای این پیام، توفیق بیش از پیش همه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور را در ظلّ توجهات حضرت ولی عصر(عج) و تحت منویات و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) از درگاه پروردگار قادر متعال خواستار شد.