فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی زمینی ارتش در مقابله با بیماری کرونا در ۲۴ استان و ۲۱۴ شهر فعال است.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه در ستاد لشکر ۵۸ ذوالفقار در شاهرود گفت: با این اقدام، دنیا فهمید ایران اسلامی گوش به فرمان ولایت فقیه جای خود را در همه عرصه‌ها باز کرده است.

او بزرگترین دستاورد نیروی زمینی ارتش را ایستادگی روی پای خود برشمرد و ادامه داد: در عرصه‌های سایبری، ضد تانک، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و آنچه که برای جنگ‌های آینده مورد نیاز باشد نیروی زمینی به توانمندی‌های بزرگ دست یافته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در مورد تهدید نیرو‌های نظامی ایران در خلیج فارس گفت: این یک فضاسازی رسانه‌ای برای سرپوش نهادن بر رعب و وحشت از نیر‌های نظامی ایران بوده است.

امیر حیدری افزود: نیرو‌های نظامی ایران همیشه فعالیت‌های محوله خود را بدون ماجراجویی انجام می‌دهند و نیرو‌های آمریکایی و همه دنیا، ایران اسلامی و اقتدار آن را می‌شناسند و به آن اذعان دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی‌های لشکر ۵۸ ذوالفقار در شاهرود اظهار داشت: این لشکر یکی از تکیه گاه‌های مهم نیروی زمینی ارتش به شمار می‌رود که به لشکر متحرک هجومی تغییر وضعیت داده است.

او با بیان اینکه تجهیزات و عملکرد این لشکر متناسب با رصد تهدیدات آینده دشمنان تغییر یافته است، ادامه داد: در آینده نزدیک این لشکر در رزمایش بزرگی شرکت خواهد کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: در همه رزمایش‌ها اهداف آموزشی در نظر است و هم متناسب با تهدیدات توانمندی‌ های نیرو‌ها را در رسته‌های مختلف پای کار بیاوریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به مشارکت نیرو‌های مسلح در مبارزه با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ۸۰ هزار نفر از نیرو‌های ارتش در امر بیماری کرونا در خدمت رسانی درصف مدافعان سلامت فعال هستند.

امیر حیدری با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش در مقابله با بیماری کرونا در ۲۴ استان و ۲۱۴ شهر فعال است، ادامه داد: در هفت شهر، نیروی زمینی ارتش ورودی شهر را کنترل کرده، ضد عفونی و گندزدایی، ایجاد نقاهتگاه، پست‌های بیمار یابی در روستا‌ها و شهر در حال انجام است.

او تاکید کرد: نیرو‌های ارتش برای بیمار یابی در نقاطی که مردم در روستا‌ها و شهر کمتر دسترسی برای آزمایش‌های این ویروس داشتند به سراغ مردم رفته و کمک کردند.

امیر حیدری با بیان اینکه در هرکجا که لازم بود بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی ایجاد شد و در پنج شهر هنوز بیمارستان صحرایی مستقر است، ادامه داد: یکهزار و ۹۱ تخت نقاهتگاهی ارتش هنوز در برخی شهر‌ها فعال است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: به تناسب نیاز نقاهتگاه‌های ۵۰ تا ۲ هزار تخت خوابی ایجاد شده است.

امیر حیدری در سفر به شاهرود با حضور در بین نیرو‌های لشکر ۵۸ ذوالفقار از نزدیک با دستاورد‌های نظامی و توانمندی‌های این لشکر قرار گرفت و از تلاش‌های آن‌ها قدردانی کرد.

لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار دارای دو گردان ۱۵۸ و ۲۵۸ است و در دفاع مقدس نقش به سزایی در دفاع از مرز‌های نظام اسلامی داشت و یک هزارو ۸۱۲ شهید در این راه تقدیم کرد.