سفیر ایران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: آنچه از سوی «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و برخی دیگر از مقامات آمریکایی مطرح می‌شود، مردود بوده و هیچ جایگاهی در حقوق بین‌الملل ندارد.

به گزارش مرور نیوز، مجید تخت روانچی سفیر ایران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در پاسخ به سوالی در زمینه اقدام آمریکا برای تمدید تحریم‌ های تسلیحاتی ایران برای مدتی نامحدود، اظهار کرد: طبیعی است که کشورها چنین چیزی را نمی‌پذیرند و قبول نخواهند کرد که خودشان را در کار بسیار زشتی که آمریکایی ‌ها خلاف حقوق بین ‌الملل انجام می‌دهند، شریک کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام آمریکایی‌ها فرض باطلی است و بیشتر به یک طنز شباهت دارد، اظهار داشت: اینکه آمریکا بخواهد بگوید من عضوی از برجام هستم و از مسیر قطعنامه ۲۲۳۱ استفاده کند، به یک طنز شباهت دارد.

سفیر ایران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: بنابراین آمریکایی ‌ها هیچ حرف درست و حسابی و هیچ ادله حقوقی ندارند و مطمئناً از سوی کشورهای ملل متحد و شورای امنیت مردود است.

تخت‌روانچی تاکید کرد: آنچه از سوی «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و برخی دیگر از مقامات آمریکایی مطرح می‌شود، مردود بوده و هیچ جایگاهی در حقوق بین‌الملل ندارد.