معاون اول رئیس‌ جمهور گفت: دولت در حد بضاعت خود به بخش آموزش و پرورش توجه خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم کلنگ زنی ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی اقدام ملی مسکن برای فرهنگیان گفت: ابتکاری که وزارت راه و شهرسازی به همراه آموزش و پرورش انجام داده است، اقدام به ساخت واحد‌های مسکونی برای فرهنگیان بود و امروز اولین مرحله است توافق بین دو وزارتخانه در استان‌های مختلف کلنگ‌زنی شد.

* امروز دغدغه مسکن فرهنگیان برطرف شده است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز دغدغه مسکن فرهنگیان برطرف شده و امیدواریم فرهنگیان صاحب خانه شوند، افزود: امروز ۱۱ استان کشور از طریق ویدیو کنفرانس درباره ساخت این واحد‌ها توضیح دادند و عملیات اجرایی ساخت این واحد‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، فارس، تهران، سمنان، زنجان و بوشهر آغاز شده است.

جهانگیری یادآور شد: امیدواریم در مدت زمان کوتاهی ساخت این واحد‌ها به نتیجه برسد و بتوانیم در هفته معلم به عنوان یک هدیه به فرهنگیان و چه سریعتر این واحد‌ها را تکمیل بر تحویل دهم.

معاون اول رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و معلم نیاز اصلی عامه مردم جامعه است، گفت: تربیت فرزندان ما در اختیار معلم‌ها قرار دارد و تمامی اتفاقات و توسعه‌ای که هم اکنون در کشور رخ می‌دهد تحت تأثیر کارکرد آموزش و پرورش و معلمان بوده است.

معاون اول رئیس‌جمهور یادآور شد: نیروی انسانی عامل اصلی توسعه است و تاثیر سرمایه گذاری‌هایی در حوزه آموزش و پرورش  در تمامی بخش‌های کشور دیده می‌شود.

او افزود: نظام آموزش و پرورش اولویت‌های اصلی برنامه‌های ماست و به وضعیت زندگی معلمان باید توجه بیش‌ترین شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه مطالبات و معیشت معلمان دغدغه جدی کشور است و همواره این قشر با کاستی‌هایی در این بخش رو به رو بوده است، افزود: دولت در حد بضاعت خود به بخش آموزش و پرورش توجه خواهد کرد.

جهانگیری در پایان یاد آور شد: طرح رتبه بندی معلمان انجام شده تا توجه به آموزش و پرورش بیشتر شود و مطالبات فرهنگیان به حق است و ما پیگیر پرداخت آن‌ها هستیم.