معاون اول رئیس جمهور امروز اصلاح آیین‌نامه اجرایی مجوز تضمین پرداخت پوشش تعهدات قراردادی شرکت ‌های دولتی ایرانی را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز تصویب‌نامه مربوط به اصلاح آیین‌نامه اجرایی مجوز تضمین پرداخت پوشش تعهدات قراردادی شرکت ‌های دولتی ایرانی را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه چهاردهم اردیبهشت ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، موضوع مجوز تضمین پرداخت پوشش تعهدات قراردادی شرکت‌های دولتی ایرانی را اصلاح کرد.

بر این اساس، به منظور تجهیز و تامین منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های زیربنایی کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است تضمین پرداخت بابت پوشش تعهدات قراردادی شرکت‌های دولتی ایرانی را که قرارداد مربوط به آن به اشکال مختلف ترتیبات قراردادی به ویژه ساخت، مالکیت و بهره‌برداری منعقد می‌کند، صادر کند.