امام جمعه موقت تهران گفت: شب ‌های قدر امسال جزو شب‌های قدر بی‌نظیر حداقل صد سال اخیر است، ویروس کرونا بسیاری از کشورهای دنیا و البته ایران را به خود مشغول کرده است.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران بامداد امروز و در مراسم احیای نخستین شب از لیالی قدر در جوار مزار حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان با اشاره به دلایل حضور در گلزار شهدای کرمان در نخستین شب از شب‌های قدر امسال اظهار داشت: گلزار شهدای کرمان یکی از بهترین اماکن و از جاهای بسیار مناسب برای احیا گرفتن شب‌های قدر است.

وی با بیان اینکه توفیقی نصیبمان شد تا نخستین شب قدر امسال را در کنار سربازان مخلص امیرمومنان حضرت علی(ع) و به ویژه سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی قرآن به سر بگیریم که در راه مکتب و منش امیرالمنین(ع) جان خود را دادند افزود: در کنار شهیدی که حضرت آقا عنوان سپهبدی به ایشان داد.

امام جمعه موقت تهران شهید سلیمانی را نماد اخلاص، جهاد و سختی‌ناپذیری بود گفت: این شهید بزرگوار از زمانی که لباس رزم را به تن کرد تا زمان شهادتش این لباس به تن او بود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی نماد یک عمر ولایتمداری، عشق به شهادت و انقلابی بودن و انقلابی زیستن بود و شهیدی بود که کم نظیرترین شهادت را در بین شهیدان ما داشت و به دست شقی‌ترین و پست‌ترین انسان‌های روزگار به آرزوی خود رسید.

آیت‌الله خاتمی با ابراز اینکه شب‌های قدر امسال جزو شب‌های قدر بی‌نظیر حداقل صد سال اخیر است گفت: ویروس کرونا بسیاری از کشورهای دنیا و البته ایران را به خود مشغول کرده اما تفاوت‌هایی در مدیریت و مقابله با این بیماری در کشور ما و دیگر کشورها در این حوزه وجود دارد.

وی با عنوان اینکه قرآن سه دستور برای این شرایط دارد افزود: تزرع نخستین دستور قرآن در این شرایط است و در این شرایط و در این شب‌ها در سراسر کشور ما مردم با حال و توجه بیشتری بک یا الله می‌گویند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دستور دیگر اینکه قرآن صبوری است گفت: توصیه شده در این شرایط صبور باشید و دیگران را هم دعوت به صبر کنید و دستورات و توصیه‌های بهداشتی که از سوی مسئولان داده می‌شود را بشنوید و همراهی کنید.

وی با اشاره به اینکه دستور دیگر قرآن همدلی در این روزهای سخت است افزود: رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه مورد تاکید مقام معظم رهبری در راستای همین دستور قرآنی است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امروز شاهد جلوه‌هایی از لبیک جانانه مردم در سراسر کشورمان در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب هستیم تصریح کرد: مردم ما در روزهای شیوع کرونا به صحنه همدلی آمدند و در کمک به هم نوعان خود و آسیب‌دیدگان غوغا کردند.

وی با بیان اینکه این تفاوت مدیریت و مقابله با کرونا در کشور ما و دیگر کشورهای جهان است گفت: رزمایش همدلی و کمک مومنانه یک موج در کشور به راه انداخت و امروز در نقاط مختلف کشور شاهد مدیریت ولایت در عرصه مقابله با کرونا هستیم.