وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رسیدگی به ضایعه دردناک قطار تبریز-مشهد به حقوق مردم مربوط است و باید پیگیری شود و مطمئن باشید که این موضوع در اسرع وقت و در عدالت و قاطعیت رسیدگی خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، دکتر سیدحسن هاشمی در آیین تشییع جانباختگان حادثه قطار تبریز-مشهد اظهار کرد: این ضایعه‌ دردناک را به تمامی ملت ایران و کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: اینکه چرا مردم آذربایجان در حادثه قطار و در راه زیارت امام رضا(ع) داغدار شده و مراسم تشییع را نیز در سالگرد شهادت امام رضا(ع) برگزار می کنند به این دلیل است که مردم آذربایجان همواره در دفاع از حریم ولایت آماده بوده اند.

وی افزود: این عزیزان که در راه زیارت امام رضا (ع) عازم سفر شده بودند، دارای جایگاه رفیعی نزد خداوند متعال هستند.

هاشمی بیان کرد: این عزیزان ان‌شاءلله با اولیای الهی و با امام رضا (ع) محشور شوند.

وی با بیان اینکه ما کم‌ترین حوادث را در خصوص قطار در کشور داریم، تاکید کرد: وظیفه‌ دولت و حکومت این است که در مقابل این فاجعه، نواقص، کوتاهی‌ها و اشکالاتی که منجر به این ضایعه شده است را شناسایی کنند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: آنچنان که بنده شاهد بودم، رئیس جمهور دستور قاطع رسیدگی و بررسی علل این ضایعه را داده‌اند تا تمامی بخش‌های مربوط به این قضیه بررسی شوند و با کسانی که کوتاهی کردند نیز طبق قانون برخورد شود.