نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: کمرنگ شدن غیرت در جامعه امروز عواقب سنگینی به بار آورده که از جمله آن افزایش آمار طلاق در سطح جامعه است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی اوحدی، پیش از ظهر امروز در جمع بانوان مکتب نرجس بیرجند، اظهار داشت: زن در جامعه در همه ابعاد نقش به‌سزایی دارد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی تأکید کرد: آنچه که در کربلا سبب ماندگاری قیام عاشورا شد، بی‌شک نقش حضرت زینب(س) در بیان وقایع قیام عاشورا بود و نقش زنان در لباس اسارت بسیار مهم‌تر از نقش شهدای کربلا بود.

وی ادامه داد: در طول تاریخ دشمن همواره در صدد آن بوده است تا غیرت را نشانه رود و امروز در سطح جامعه بحث بی‌غیرتی بیشتر در بدحجابی جلوه می‌کند.

اوحدی خاطرنشان کرد: کمرنگ شدن غیرت در جامعه امروز عواقب سنگینی به بار آورده که از جمله آن افزایش آمار طلاق در سطح جامعه است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی تأکید کرد: ریشه اصلی این طلاق‌ها در توجه خانواده‌ها به فیلم‌های ماهواره‌ای است، که بنیان خانواده و عفت زنان را نشانه رفته‌اند.

وی افزود: هدف اصلی دشمن افزایش بی‌حجابی در جامعه نیست و در واقع دشمن سعی می‌کند با افزایش بی‌غیرتی در جامعه زمینه را برای پیاده کردن دیگر اهداف خود در جامعه مهیا سازد.

اوحدی یادآور شد: غیرت حکم سیستم دفاعی بدن را دارد و اگر از بین برود ساختار کلی جامعه از دست خواهد رفت.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: باید برای اینکه جسارت انجام گناه در جامعه افزایش نیابد، سعی کنیم تا فرهنگ غیرت را در جامعه نهادینه کنیم و در این راه با احساس‌افزایی سبب افزایش غیرت در بین مردان جامعه شویم.