رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت برنامه‌هایی را برای مقابله با فقر مطلق یا کاهش آن و همچنین سند آمایش سرزمینی تدوین کرده است.

به گزارش مرور نیوز، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با معرفی برنامه‌های این سازمان برای اقتصاد کشور اظهار کرد: برای هر یک از استان ‌ها برنامه‌ای ویژه تدوین شده که نمایندگان باید آن را از مسئولان استانی مطالبه کنند.

او با بیان اینکه دولت برنامه‌هایی را برای مقابله با فقر مطلق یا کاهش آن و همچنین سند آمایش سرزمینی تدوین کرده است، بیان کرد: دولت با افتخار برنامه آمایش سرزمینی را به مجلس یازدهم ارائه می‌ کند و ما به زودی از آن رونمایی خواهیم کرد، تدوین آمایش ملی و سرزمینی خواست دیرینه نظام و یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از دولت بود تا بتوانیم مشخص کنیم کدام یک از بخش‌ها در کشور آمادگی برای سرمایه گذاری را دارد.

نوبخت توضیح داد: وضعیت صادرات نفت و میعانات گازی فراز و نشیب کاهنده داشته است و از ۱۱۹ میلیارد دلار در آغاز دهه ۹۰ به حدود ۸.۹ میلیارد رسیدیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: آنچه در این بخش امسال به کجا می‌رسیم در جلسه غیر علنی توضیح داده خواهد شد.

* همت دولت جدا سازی نفت از اقتصاد کشور است

نوبخت با بیان اینکه همت دولت جدا سازی نفت از اقتصاد کشور است، بیان کرد: این مسئله در برنامه اصلاح ساختار بودجه لحاظ شده است.

او اظهار کرد: وضع تولید ناخالص داخلی در سال ۹۸ نسبت به سال ۸۸ کاهش داشته است. رشد اقتصادی بر اساس آمار سال ۹۸ به رغم اینکه سال‌های پیش از آن ۲ رقمی بوده، اما از منفی ۱ در ۳ ماهه اول به منفی ۰.۸ در ۳ ماهه سوم رسیده است.