دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین­ الملل تاکید کرد: ایران در شرایط تحریم­‌ های ظالمانه و غیر انسانی آمریکا، در حال مبارزه موفق با این بیماری است.

به گزارش مرور نیوز، «فیلیپ تیه ­­بو» سفیر فرانسه در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بین­‌الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار به سابقه طولانی مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه اشاره کرد و گفت: توسعه ارتباطات دو کشور، به‌ویژه در عرصه پارلمانی نقش مؤثری در افزایش سطح تعاملات فیمابین دارد.

وی در همین رابطه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از فرانسه انتظار دارد که نگذارند دشمنان روابط تاریخی دو کشور ، مناسبات دیرینه فیمابین را در جهت منافع نامشروع خویش مدیریت کنند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین­ الملل در ادامه این دیدار با انتقاد از رفتار کشورهای اروپایی در قبال اقدامات یک‌جانبه آمریکا و سایر رفتارهای نابهنجار این کشور در جامعه جهانی تاکید کرد: کشورهای اروپایی باید با ایستادگی در برابر تصمیمات خودسرانه و یک‌جانبه آمریکا، ضمن نشان دادن استقلال خود، مانع از یکه ­تازی های ناقض حقوق بشر، صلح و امنیت در جهان شوند.

امیرعبداللهیان با اشاره به شیوع کروناویروس در جهان، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم­‌ های ظالمانه و غیر انسانی آمریکا، در حال مبارزه موفق با این بیماری است.

وی همچنین ضمن ابراز همدردی با مردم فرانسه و خانواده قربانیان کرونا، افزود: بخش­‌های بهداشتی و درمانی دو کشور می­‌توانند برای کنترل این پاندمی مرگبار با یکدیگر همکاری کنند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین­ الملل گفت: رایزنی و همکاری جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در عرصه­‌های دوجانبه و منطقه‌­ای، نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی و کمک به حل مشکلات منطقه دارد و مجلس شورای اسلامی آماده توسعه روابط فعال و موثر پارلمانی فیمابین است.

آمادگی فرانسه برای توسعه مراودات دوجانبه پارلمانی

به گزارش مهر، «فیلیپ تیه ­­بو» نیز در این دیدار ضمن تبریک به رئیس و نمایندگان مجلس یازدهم، گفت: جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به تامین ثبات و امنیت در منطقه حائز اهمیت است.

وی افزود: فرانسه از توسعه مناسبات دوستانه با ایران در عرصه­‌های مختلف بویژه ارتباطات پارلمانی استقبال می­ کند.

سفیر فرانسه در تهران در ادامه این دیدار ضمن تشریح سیاست‌­های کشور متبوعش در عرصه بین‌­المللی، گفت: ابتکار «ماکرون »رئیس جمهور فرانسه­ در چارچوب احترام به توافق هسته ای بوده است.

تیه ­بو همچنین با استقبال از رایزنی و همکاری فرانسه و ایران در کمک به حل مسائل منطقه از جمله مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: افزایش تعاملات پارلمانی در تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین مؤثر است.

امیرعبداللهیان در پایان این دیدار از وعده های بی عمل سه کشور اروپایی در قبال تعهداتشان به ملت ایران به تفصیل انتقاد کرد.