رئیس جمهور گفت: در این شرایط کرونایی دولت الکترونیک را باید با سرعت جلو ببریم. سبک زندگی را که می‌گوییم تغییر دهیم فقط دست ندادن نیست، بلکه باید کالا را در فضای مجازی به مردم عرضه کنیم.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز در جلسه هیات دولت گفت: در چهارمین ماه مقابله با ویروس کرونا و تحریم هستیم، مردم فهیم ما در این مدت فشار زیادی از لحاظ اقتصادی و زندگی را تحمل کردند، اما در عین حال در مقایسه با همه کشورهایی که فشار تحریم نداشتند و صرفا با مسئله کرونا مواجه بودند، تاب آوری ملت ایران امروز زبان‌زد است و در تاریخ ثبت خواهد شد.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنان مسئله سلامت مردم به عنوان مسئله اول دولت به حساب می آید.

او بیان کرد: از آموزش پرورش می‌خواهیم در فرصتی که برای دانش آموزان در تابستان به وجود آمده و همچنین فرصت‌هایی که در فضای مجازی به دست آمده، استفاده کنند. ما راهی نداریم جز اینکه سبک زندگیمان را عوض کنیم.

روحانی بیان کرد: تا زمانی که دنیا به واکسنی مطمئنی برسد، راهی برای ما جز رعایت پروتکل بهداشتی وجود ندارد. ما در این هفته و هفته آینده بازگشایی داریم و این کار باید قدم به قدم صورت بگیرد.

او بیان کرد: حمل و نقل شهری اهمیت فراوانی دارد که شهرداری‌های کشور به ویژه شهرداری تهران باید مراقبت کنند. یکی از مکان‌هایی که نیاز به مراقبت ویژه دارد، مترو و اتوبوس است که تجمع زیاد صورت می‌گیرد و اگر مردم از وسایل حفاظتی استفاده نکنند با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

روحانی اظهار کرد: تاکنون با یاری و وحدت مردم پیش رفتیم و باز هم از مردم عزیز می‌خواهیم ما را یاری کنند. ما در چند استان دیگر هم به مهار می رسیم ولی در عین حال مراقبت ‌ها تا ماه‌ های آینده ادامه پیدا کنند.

* آمریکا به برخی کشور‌ها برای همکاری با ما فشار آورده است

رئیس قوه مجریه با اشاره به تحریم های آمریکا گفت: آمریکا به برخی کشور‌ها برای همکاری با ما فشار آورده است. با این وضعیت در سال ۹۸ کرونا هم اضافه شد. درآمد ما ۵۰ میلیارد دلار کاهش یافته یعنی ۸۷۰ هزار میلیارد (تومان) که دو برابر بودجه پارسال است. مردم ما میبینند در این شرایط سخت همه توان خود را برای تولید بکار خواهیم بست.

او با تاکید بر اینکه باید سبک زندگی خود را برای مدتی تغییر دهیم، بیان کرد: در این شرایط کرونایی دولت الکترونیک را باید با سرعت جلو ببریم. سبک زندگی را که می‌گوییم تغییر دهیم فقط دست ندادن نیست، بلکه باید کالا را در فضای مجازی به مردم عرضه کنیم.

* امروز شرایط، اجاره و قیمت مسکن با شاخص‌های اقتصادی ما منطبق نیست

رئیس جمهور در مورد مشکل مردم در بحث مسکن گفت: امروز شرایط، اجاره و قیمت مسکن با شاخص‌های اقتصادی ما منطبق نیست. یک حرکتی دارد به مردم مستاجر و کسانی که قصد خرید را دارند فشار می‌آورد به همین دلیل در دولت این دستور را دادم وزیر مسکن، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی زیر نظر معاون اول رئیس جمهور این موضوع را مورد نظر قرار دهند تا بتوانیم این فشاری که امروز بر مردم است را کاهش دهیم.

روحانی در مورد مسائل امروز آمریکا بیان کرد: دولت آمریکا دولت بی اعتبار بوده بی اعتبار‌تر هم شد. در زمینه مبارزه با ویروس کرونا بدترین کشور در جهان ایالات متحده آمریکا بوده است و نشان داده مدیریت لازم برای اداره این کشور بزرگ را ندارند.

* پا روی گلو گذاشتن کشور‌ها و ملت‌ ها سیاست آمریکا است

او  با اشاره به سیاست آمریکا برای پا روی گلو گذاشتن کشور‌ها و ملت‌ها گفت: این پا گذاشتن روی گلو سیاست یک پلیس نیست سیاست آمریکا است. آمریکا هنوز هم دارد توطئه می ‌کند و در مهرماه که تحریم‌های تسلیحاتی ایران پایان می‌یابد دارد از الان قطعنامه تنظیم می‌کند. ما قدرت دفاعیمان را توسعه خواهیم داد. علائم نشان می‌دهد رشد اقتصادی ما بدون نفت مثبت خواهد بود.