وزیر کشور در دیدار با سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفت: تلاش ٢ کشور بر این است که تمام موانع را برای تردد قانونی اتباع از بین ببریم.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در دیدار با «حنیف اتمر» سرپرست وزارت خارجه افغانستان با بیان اینکه امروز موضوعات بسیار مهمی همچون افزایش همکاری‌ها و تقویت رابطه بین ۲ کشور ایران و افغانستان در حوزه‌های مختلف مطرح شد، گفت: یکی از مباحث بسیار مهم دیگر بحث مرز‌ها و امور مرزی بود که مقرر شد ٢ کشور کمیسیون‌های مشترک مرزی را به صورت مستمر برگزار کنند.

وزیر کشور بیان کرد: یکی دیگر از مسائل مطرح شده امروز، «سند همکاری جامع» ایران و افغانستان بود که در شورای امنیت افغانستان مورد بحث قرار گرفته است؛ همچنین خبر خوش این بود که طبق توافقات صورت گرفته میان ایران و افغانستان، امیدواریم بتوانیم تا ۳ ماه دیگر «سند همکاری جامع» را اجرایی کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به موضوعات مربوط به اتباع افغانستانی گفت: آقای اتمر ضمن سپاسگزاری فراوان تاکید کرد‌ه‌اند که ایران در ۴٠ سال اخیر، همکاری و مهمان نوازی بسیار خوبی با افغانستان داشته است، همچنین تلاش ٢ کشور بر این است که تمام موانع را برای تردد قانونی اتباع از بین ببریم.

او با اشاره به توسعه منطقه کشورمان و همکاری اقتصادی میان ایران و افغانستان تصریح کرد: در جلسه امروز موضوعات مهمی مطرح شد و تاکید کردیم که سرمایه گذاران هر ٢ کشور بتوانند اجلاس‌های مشترکی داشته باشند.

حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی افغانستان ضمن قدردانی از صحبت‌های وزیر کشور، گفت: دولت افغانستان از برادری و همبستگی ایران بسیار تشکر می‌کند.

او بیان کرد: ایران و افغانستان در ارتباط با بسیاری از موضوعات نگرانی‌های مشترک دارند که امیدواریم با تاکید بر مناسبات تمام این نگرانی‌ها از بین برود.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان اظهار کرد: موضوع ورود و خروج اتباع افغانستانی در ایران یک مسأله بسیار مهم و اساسی است؛ همانطور که وزیر کشور ایران تاکید کرد، تردد اتباع افغانستانی در ایران باید قانونی باشد.

اتمر در پایان گفت: من مجددا از ایران به دلیل مهمان نوازی بسیار خوب تشکر می‌کنم و ان شالله جلسات بین دو کشور نتایج مفیدی داشته باشد.