وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: دولتی که شعار انتخاباتی ‌اش «دیوار بکشیم» بوده و بارها به دلیل سیاست ‌های بی ‌رحمانه مرزی‌اش با محکومیت عمومی روبرو شده دارد در مورد روز جهانی پناهجویان برای جهان خطابه می‌خواند.

به گزارش مرور نیوز، وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به دستیار وزیر خارجه آمریکا در رشته توئیتی نوشت:

1. ببینید چه کسی دارد از حقوق پناهجویان حرف می‌زند! دولتی که شعار انتخاباتی ‌اش «دیوار بکشیم» بوده و بارها به دلیل سیاست ‌های بی ‌رحمانه مرزی‌اش با محکومیت عمومی روبرو شده (از جمله به واسطه جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان)، دارد در مورد روز جهانی پناهجویان برای جهان خطابه می‌خواند.

2. ایران و افغانستان به عنوان دو ملت برادر، روابط مستحکم و ریشه‌ داری دارند که بر پیوندهای تاریخی و فرهنگی بنا شده است. تحریکات خارجی که اهدافی شوم دارند، هرگز نمی ‌توانند این رابطه نزدیک را تضعیف کنند.

3.ایران، برای چندین دهه میزبان پناهجویان افغانستانی بوده که از جنگ و درگیری‌هایی فرار کرده‌اند که به واسطه مداخله و تهاجم ایالات متحده ایجاد شده است. ما همچنان به پشتیبانی از برادران و خواهران افغانستانی خود در دوران دشواری‌ های آن‌ ها ادامه خواهیم داد و بار دیگر ایالات متحده را به پایان دادن به حضور بی ‌ثبات‌کننده ‌اش در منطقه، فرا می‌خوانیم.