وزیر راه و شهرسازی گفت: در خصوص اجاره ‌بها باید ضوابطی تنظیم شود که بتوان بازار آن را از لجام‌ گسیختگی خارج کرد به همین منظور در ستادهای مربوطه با حضور رئیس جمهور و معاون اول بررسی‌ها صورت گرفته و به دنبال تصویب این ضوابط در جلسات ستاد کرونا هستیم.

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: ۲۵۰ هزار هکتار زمین متوقف شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن آزاد و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی افزود: توافقنامه آزادسازی این زمین‌ ها امضا شده که البته این توافق برای عرضه فراوان زمین و ساخت مسکن در نقاط متعدد در دستور کار بوده است.

* تهران بیشترین کمبود زمین را داشته است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تهران بیشترین کمبود زمین را داشته است گفت: در جلسه وزارت راه و شهرسازی با انبوه سازان کشور در اتاق بازرگانی تهران، تفاهم‌نامه احداث ۲۰ هزار واحد امضا شده است که به سرعت شروع خواهد شد.

اسلامی با اشاره به دستوراتی که برای ساماندهی زمین و مسکن طبق ماده ۶ قانون صادرشده است افزود: در این قانون همه سازمان‌ها مکلف به واگذاری زمین‌های مازاد خود به وزارت راه و شهرسازی شدند، هم اکنون این زمین‌ها شناسایی و به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اعلام شده است و اسناد این زمین‌ها در حال انتقال به نام وزارت راه و شهرسازی است.

وی در خصوص تمهیدات مربوط به اجاره‌ بها، گفت: در خصوص اجاره ‌بها باید ضوابطی تنظیم شود که بتوان بازار آن را از لجام‌ گسیختگی خارج کرد به همین منظور در ستادهای مربوطه با حضور رئیس جمهور و معاون اول بررسی‌ها صورت گرفته و به دنبال تصویب این ضوابط در جلسات ستاد کرونا هستیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تمدید و تنظیم قراردادهای اجاره مسکن به نحوی که مردم با مشکل مواجه نشوند و ارائه بسته مالی بر اساس ضوابط مشخص به مالکان با تعهد مستاجران به صورت کمک ودیعه از جمله طرح‌های مورد بررسی برای ساماندهی بازار اجاره بها است.

اسلامی با بیان اینکه به دنبال تصویب این طرح‌ها هستیم، گفت در طرح بسته مالی پرداخت کارمزد بانکی توسط مستاجر انجام خواهد شد و اصل پول در پایان قرارداد به بانک مسترد می‌شود البته این طرح به اقشاری که درآمد آن‌ها به دلیل کرونا با مشکل مواجه شده، کمک خواهد کرد.