سخنگوی دولت گفت: دولت در خط مقدم مقابله با تهدیدهای اقتصادی و سخت شدن زندگی مردم قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه گفت: دولت در خط مقدم مقابله با تهدیدهای اقتصادی و سخت شدن زندگی مردم قرار دارد؛ همچنین عملیات روانی گسترده‌ای در کشور صورت گرفته و عبور از این مقطع وظیفه ملی همه است.

ربیعی تصریح کرد: بنای دولت همکاری صمیمانه با همه قوا و نهادهای مختلف برای عبور از شرایط دشوار و حل مشکلات مردم است؛ امروزه آثار تخریبی تحریم بی‌سابقه بوده و هم پوشانی آن با شیوع بیماری کرونا بر هیچ کس پوشیده نیست.

سخنگوی دولت ادامه داد: امروز باید بیش از گذشته تمامی نهاد‌ها، قوا و مردم در کنار یکدیگر قرار بگیرند؛ چندین بار در همین نشست‌های خبری در پاسخ به سوال‌های شما درباره قیمت گازوئیل گفتم که دولت هیچ بنایی برای افزایش قیمت گازوئیل ندارد، اما متاسفانه می‌بینیم که تعدادی از کشاورز‌ان و کسانی که در حوزه حمل و نقل مشغول هستند، مداوم در این خصوص شایعه پراکنی می‌کنند.

او بیان کرد: سختی اقتصادی مردم را دچار مشکل کرده و ما در جریان این وضعیت هستیم؛ اما دولت برای مقابله با این فشارها تمام قد ایستاده است.

سخنگوی دولت یادآور شد: هوشیاری رسانه‌ها و اتحاد همه جانبه مسیر جدیدی است که در پیش گرفته‌ایم؛ البته اعتماد جامعه و دولت باید بیش از پیش افزایش یابد.

سخنگوی دولت افزود: چند روز قبل در فضای مجازی درباره برخورد با دلالان فیلم هایی منتشر شد که متعلق به سال‌های قبل بود البته در هفته صدها متن و فیلم تولید می‌شود که به روان مردم فشار وارد می‌کند.

ربیعی گفت: با وجود فشارهای تحریم، صنعت کشورمان رونق جدیدی پیدا کرده و با ممنوع کردن ۲ هزار قلم کالای وارداتی، شرکت‌های دانش بنیان پیشرفت کرده‌اند و رشد صنعت و معدن ما آینده نوید بخشی برای حوزه اشتغال دارد.

او بیان کرد: بحث‌ های مفصلی برای جهش تولید، مقابله با واردات و افزایش تولیدات داخلی در دولت مطرح می‌شود؛ همچنین امسال برای ما موضوع صنعت بسیار متفاوت‌تر از گذشته است.