رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مصوبه سنای آمریکا درباره تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران گفت: این تمدید عملا نقض صریح «برجام» است به ویژه اگر اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش مرور نیوز، علی‌اکبر صالحی افزود: این قانون ("ای اس آ" یا تحریم‌های 10 ساله) اکنون وجود دارد اما رییس‌جمهور آمریکا آن را ملغی اثر کرده است و فعلا آثاری مترتب بر آن واقف نیست اما اگر دوباره عملیاتی و اجرایی شود، نقض صریح برجام است.

او درباره واکنش احتمالی ایران به اقدام آمریکایی‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران ضرورتی بر علنی کردن آن (اقدامات متعاقب) مساله ندارد، ما پیش‌بینی‌های لازم را از قبل کرده‌ایم یعنی آمادگی خوبی داریم که بخواهیم واکنش نشان دهیم.

صالحی خاطرنشان کرد: در هیات نظارت بر اجرای برجام که رییس‌جمهور پس از سخنان مقام معظم رهبری آن را تشکیل داده بود درباره این موضوع صحبت شد و اقدامات لازم را مدنظر قرار دادند و گفتند ما سیر تحول "ایسا" را رصد و متناسب با آن تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنیم.

بنا بر گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: این‌گونه نبوده است که ما در خلاء پیش رفته و عمل کرده باشیم چون که پیش‌بینی‌های لازم را کرده‌ایم اما فعلا نمی‌خواهیم اعلام کنیم که چه کار خواهیم کرد، چون که این موضوع را گذاشته‌ایم تا مسوولان نظام در زمان مقرر بنا به تشخیص به ما اعلام کنند و ما هم اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.