جانشین فرمانده کل ارتش گفت: تمامی هواپیماهای بدون سرنشین ارتش بومی است، این هواپیما بدون سرنشین مکمل ناوگان هوایی کشور است و می تواند بر بازدارندگی کشور بیافزاید.

به گزارش مرور نیوز، امیر محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از شبیه ساز هواپیمای ایلیوشین گفت: تعهد و تخصص دو بال پرواز امروز نیروی هوایی ارتش است. 

وی با اشاره به تلاش کارکنان نیروی هوایی ارتش برای ارتقای توانمندی دفاعی کشور، گفت: زندگی خلبانان امروز نشان از تعهد و تدینی دارد که ما در مشاغل دیگر کمتر آن را سراغ داریم.

جانشین فرمانده کل ارتش، نیروی هوایی را تخصص محور دانست و افزود: جنگ‌های امروز بر محور تخصص و حرفه‌ای شدن است. سربازی که بر مرز دانش حرکت می‌کند، سیلی محکمتری بر دشمن می‌زند، می‌تواند دشمن را بشناسد و بر توانمندی‌های دشمن سیطره پیدا کند و از این طریق بر توان بازدارندگی بیفزاید.

امیر دادرس عنوان کرد: ما امروز در نیروی هوایی تخصص و تعهد را به طور توامان باهم می‌بینیم و می‌توانیم این نیرو را تخصص محور بدانیم؛ چراکه نهاجا مطابق با جنگ های روز پیش می رود و قادر به پاسخگویی به تهدیدات است.

وی با بیان اینکه چیزهایی که ساختیم مکمل جنگنده ‌ها است، گفت: عرصه نظامی را باید مجهز کرده و متناسب با تهدیدات پیش رو توانمندی ایجاد کنیم.

امیر دادرس ساخت شبیه ‌ساز هواپیما ایلوشین را بسیار کار بزرگی دانست و اضافه کرد: البته کارهای بسیار بزرگی در نیروی هوایی انجام شده که می‌توان به ساخت موتور جت اشاره کرد که در جهان اسلام کسی نتوانست بسازد. همچنین هواپیمای صددرصد ایرانی که این پیشرفت‌ها در مقابل تحریم‌ها دشمنان فشار تحریم را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به تحویل‌دهی هواپیما های بدون سرنشین در روزهای آینده گفت: هواپیمای بدون سرنشین که در روزهای آینده دریافت می‌شود، می‌تواند بر توان دفاع دفاعی کشور بیفزاید. این پیشرفت ها در حالی به دست آمده که تحت شدیدترین تحریم‌ها هستیم. ما دشمن را به خوبی می شناسیم و براساس توانمندی های او تجهیزات مورد نیاز را تولید می کنیم.

جانشین فرمانده کل ارتش بابیان اینکه تمامی هواپیماهای بدون سرنشین ارتش بومی است، خاطرنشان کرد: این هواپیما بدون سرنشین مکمل ناوگان هوایی کشور است و می تواند بر بازدارندگی کشور بیافزاید.