معاون پارلمانی رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارشمرور نیوز، حسینعلی امیری روز دوشنبه ۱۶ تیرماه در نشست ویدئوکنفرانس با ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آمار مقایسه‌ای که از ابتدای ابتلا به این ویروس داشتیم شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط خیلی خوبی بود به طوری که گزارشی که در یکی از جلسات دولت از این استان ارائه کردم، برای بسیاری از اعضای هیئت دولت قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه این شرایط مناسب علاوه بر اینکه مرهون تلاش و جدیت مدیریت استان بود بخش قابل توجهی از آن نیز به همکاری و همراهی مردم و رعایت دستورالعمل‌ها برمی‌گردد، اظهارکرد: به طور قطع، اگر در هر موضوع اجتماعی و این بحران همراهی مردم نباشد، هر چه قدر هم خوب برنامه‌ریزی و مدیریت شود، اثربخشی لازم را نخواهد داشت، بنابراین نقش مردم استان در تبعیت از دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری، قابل تقدیر است.

معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جدید پیش آمده که متاسفانه در برخی مناطق شاهد ابتلای بیشتری به ویروس کرونا هستیم، تصمیم گرفتیم جلسه امروز را با ستاد مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل دهیم.

امیری با بیان اینکه در آمار مقایسه‌ای هفته گذشته مشاهده شد که شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به قبل تغییر یافته، تصریح کرد: از گفته‌های مسئولان اینطور برداشت می‌شود که رفت و آمد مردم این استان با استان‌های مجاور که برخی در وضعیت قرمز و برخی هشدار هستند، از مهم‌ترین عوامل افزایش ابتلا به بیماری کرونا در مدت اخیر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ دارویی برای کنترل ویروس کرونا کشف نشده و سازمان بهداشت جهانی نیز معتقد است که در شرایط حاضر نمی‌توان پایانی را برای این ویروس اعلام کرد و ادامه داد: همه دنیا درگیر این بیماری هستند با وجود این، نظام ما نسبت به خیلی از کشورهای مدعی دنیا، با همکاری مردم از عهده مدیریت و مقابله با ویروس کرونا خیلی خوب برآمده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور عنوان کرد: زیرساخت‌هایی که در سال‌های اخیر در بخش بهداشت و درمان ایجاد شد در این شرایط بحرانی توانست به نحوی عمل کند که ما مشکلی نداشته باشیم در حالی که خیلی کشورهای مدعی و پیشرفته با شرایط سختی روبه‌رو بوده و در آمار ابتلا و مرگ و میر و کمبود تخت با بحران جدی روبرو هستند.

* همه باید با کرونا زندگی کنیم

امیری با اشاره به اینکه بازگشایی‌های اخیر سبب شد که شرایط نسبت به قبل کمی تغییر کند، تاکید کرد: همه باید با کرونا زندگی کنیم و برنامه‌ریزی‌ها باید بر اساس شرایطی باشد که هم اکنون کرونا تحمیل کرده است.

وی عنوان کرد: یکی از دلایلی که در ۱۰ روز اخیر آمار مبتلایان افزایش یافته و یا برخی استان‌ها و شهرستان‌ها در وضعیت هشدار یا قرمز قرار گرفته است به خاطر سهل‌انگاری‌ در رعایت دستورالعمل‌ها بوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواست از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، به‌ویژه با توجه به وضعیتی که در استان‌های همجوار وجود دارد و اگر مجبور هستند سفر کنند، به رعایت دستورالعمل‌ها توجه جدی داشته باشند.

* مردم بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند

امیری با تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، عنوان کرد: الزام استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی از ۱۵ تیرماه ابلاغ شده که امیدواریم مردم بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند که دولت مجبور نباشد محدودیت‌های قبلی را برگرداند.

وی بیان کرد: نحوه بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس در سال تحصیلی جدید نیز بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی برنامه‌ریزی شود که دانشجویان و دانش‌آموزان با عقب‌ماندگی‌های درسی روبه‌رو نشوند.